Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på inredning i matkällare  (läst 3455 gånger)

Mrs EliOtt

  • Inlägg: 15
  • Endast döda fiskar flyter med strömmen.
Tips på inredning i matkällare
« skrivet: 12 nov-08 kl 10:53 »
Jag söker kreativa förslag på inredning av matkällare.  :D  Vi har ett utrymme/rum under huset där berget ligger i dagern - fungerat hittills endast som förvaringsutrymme för oljetank och div bråte. Nu har jag tänkt ta tag i saken och göra om det till matkällare. Det finns alltså inget inlagt golv, endast berggrunden och grus. Jag tar tacksamt emot tips om hur man kan inreda och vad man bör tänka på.

Palleman

  • Inlägg: 2123
  • Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Tips på inredning i matkällare
« Svar #1 skrivet: 12 nov-08 kl 11:49 »
Ventilation är kanske ett måste.. jag skall lägga i mina källare hyvlat plank med springor emellan som oljas eller dyligt.. lätt att sköta och spola av. Sen kommer jag själv att bygga inredning i trä med träribbade lådor att förvara all mat i..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
SV: Tips på inredning i matkällare
« Svar #2 skrivet: 12 nov-08 kl 23:38 »
Trägolv låter vanskligt men du har kanske helt torr källare?

Är källaren någorlunda stor ska du självklart kunna ha den som vinkällare med möjlighet till provningar! Snyggt med tegel och tegelfärgat klinkers för inredning.

ES

Pastorn

  • Inlägg: 501
    • -
SV: Tips på inredning i matkällare
« Svar #3 skrivet: 13 nov-08 kl 08:24 »
glöm inte något att sitta på, det är underskattat att sitta i källaren med en bärs och beundra sitt matlager.

Mrs EliOtt

  • Inlägg: 15
  • Endast döda fiskar flyter med strömmen.
SV: Tips på inredning i matkällare
« Svar #4 skrivet: 14 nov-08 kl 11:09 »
Tack för tipsen hittills!  :) Jag har nu kommit fram till att hålla mig till temat sten, berg & fuktig vinkällarhåla - kanske pyntat med lite gamla rostiga kedjor för upphängning och träkistor till förvarig av rotfrukter etc.   ::)

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
SV: Tips på inredning i matkällare
« Svar #5 skrivet: 14 nov-08 kl 13:19 »
Jag förutsätter att en inbjudan kommer när allt är klart!  :D

Lycka till!
ES


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser