Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  älgskinn  (läst 3342 gånger)

Sirpusbollen

• odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
älgskinn
« skrivet: 08 sep-05 kl 11:00 »
Hej

Vad kan man göra av älgskinn? Slakteriet här hemma brukar alltid ha massa över och slänger de oftast?
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
Re:älgskinn
« Svar #1 skrivet: 08 sep-05 kl 12:40 »
Jag har sett att älgskinn bl a har använts till ryggsäckar, näbbstövlar, skinnväskor. Det verkar som att älgskinn används till saker som utsätts för hårt slitage och som ska hålla länge....
En firma som heter Kero + ngt hade produkter tillverkade av sånt skinn i sin katalog. Men det kan vara mer än 10 år sedan jag såg det.
Lycka till ;D
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Sol

• Skåne
    • fingerfardig
« Svar #2 skrivet: 08 sep-05 kl 20:18 »

Jag har gjort sämskskinn av mina, som jag ska göra mockasiner av, så snart jag hittat ett roligt mönster.  ;D

Någon som har ett bra mockasinmönster?

Mullvaden

« Svar #3 skrivet: 15 sep-05 kl 19:38 »
jag har ett nånstans,om jag bara kan hitta på nåt sätt att få in det i datorn lägger jag upp det här.

Rabies

• Blekinge
« Svar #4 skrivet: 12 okt-05 kl 22:40 »
På den här sidan finns det en hel delö mönster på just mockasiner... http://www.nativetech.org/clothing/moccasin/moctext.html

Dela detta:

* Inloggade just nu

1225 gäster, 1 användare
norrbottn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser