Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vindkraft, skitbra eller bara skit?  (läst 1832 gånger)

Rak

Vindkraft, skitbra eller bara skit?
« skrivet: 25 okt-08 kl 00:12 »
Nå! Vad säger ni om vindkraft? Själv ligger jag sömnlös om nätterna och vrider och vänder på "problemet" när det ena bolaget efter det andra lockar med kontrakt hit, kontrakt dit...
Någon med erfarenhet? Eller kanske det är bättre med kärnkraft rentutav? Åsikter önskas
/Rak

Naturliv

• Södermanland
SV: Vindkraft, skitbra eller bara skit?
« Svar #1 skrivet: 25 okt-08 kl 00:56 »
Jag tycker att det borde vara mer satsningar på alternativa energikällor. Vågkraft, vindkraft, nya kraftkällor osv. Skippa kärnkraften. Om det som företagen lockar med är bra eller dåligt kan jag inte avgöra, men jag gladde mig när det elbolag jag har meddelade att det bara kommer köpa el från vatten och vind.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

K.A.J

• På flygfotorunda.
    • Skåne
    • K.A.J:s Hemsida ; Vilda Webben
« Svar #2 skrivet: 25 okt-08 kl 17:43 »
Om Du själv funderar på att skaffa någonting, så börja med solfångare. Enkel, hållbar och långlivad teknik. Har Du tillgång till ett rinnande vattendrag ligger det som nummer två om det finns teknisk och laglig möjlighet att göra ett mindre vattenkraftverk.

K.A.J
Det är lättvindigare att förlöjliga än att undersöka, men inte så givande!

K.A.J

ingvar2

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 26 okt-08 kl 00:35 »
Är du i den lyckliga sitsen att företagen tjatar på dig om att hyra ut mark så är det väl bara att kolla igenom deras erbjudanden och med glädje ta det bästa budet! Det kommer ändå att ta ett bra tag innan det rullar in pengar från det projektet, så du hinner nog vänja dig vid tanken ;) Men en extrainkomst på över 100 000 om året från en sak där du inte behöver lyfta ett finger, och dessutom uträttar en bra sak för miljön.....Kan det bli bättre ??? Under dom 25 åren som verket står där drar du in ett par miljoner, och om det är så det plockas ner då så återstår inget annat än några m2 fläck där det stått..inget avfall som måste tas omhand i 100 000 år, inga dammar eller nåt annat.. Så varför tveka?
Själv måste vi tjata på bolagen för att få dom hit och kolla på läget eftersom det ligger just utanför ett så kallat riksintressant område... ::)

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser