Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sönderfallande hallon  (läst 1437 gånger)

Sally

Sönderfallande hallon
« skrivet: 12 okt-08 kl 10:53 »
Hej! Jag har både röda och gula hösthallon. De gula ger massor av bär i år och är riktigt smaskiga. De röda ger också bär, men de "faller sönder". Vad beror det på? Sjukdom?

Sally
Går det...så går det!

Naturen

SV: Sönderfallande hallon
« Svar #1 skrivet: 12 okt-08 kl 15:40 »
Hej. jag vet att hallonen man plockar på kalhyggen kan vara så, då är det förmodligen för att det är torrt i backen , pröva att vattna regelbundet.
Är en trevlig tjej med katter, hund och hästar, bor i natursköna Orsa Norra Dalarna

Sally

SV: Sönderfallande hallon
« Svar #2 skrivet: 12 okt-08 kl 16:58 »
Ja, kanske det...men de röda och gula står bredvid varandra så de har det lika blött/torrt. Men kanske de röda behöver mer? Tack för tipset!

Sally
Går det...så går det!

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser