Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Valla allmogefår!  (läst 6843 gånger)

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Valla allmogefår!
« Svar #20 skrivet: 20 okt-08 kl 14:56 »
Lite av problematiken jag tog upp går att se i tråden "Äntligen"
Obs: Inga kommentarer om hundars, eller personers kvalifikationer m.m. Påvisar endast företeelsen!

hustran

  • Inlägg: 1803
SV: Valla allmogefår!
« Svar #21 skrivet: 20 okt-08 kl 20:56 »
Från en lat fårägares tankar. Vi har haft bordercollies i ca. 20 år. Jag tror allt beror på att den nya tidens tid att tänka. TÄVLA.VINN .Min tanke är ......stampa gärna på mig.  men alla måste ju förstå att livet är enklare än så.Har vi en hund som vi gillar så fungerar oftast livet med den hunden.Krångla inte livet till så förbannat. Vi i sverige älskar att krångla, men släpp hundarna och oss loss.    ;D

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Valla allmogefår!
« Svar #22 skrivet: 20 okt-08 kl 21:21 »
 Livet med hund i dagens samhälle är inte ett dugg enkelt...
Kollar man runt på vad man tydligen ska göra för att hunden ska bli nöjd och glad och inte agressiv eller få olika neurotiska problem, då hinner man varken jobba, ha andra djur eller barn om man ska tillfredställa alla hundens behov ::)
 Det finns uppfödare som inte vill sälja hund till barnfamiljer, studerande, arbetslösa, pensionärer, sjukskrivna eller folk som jobbar heltid, orsaken är alltifrån att man inte har tid med hunden,kan råka ut för ekonomiska problem till att man är gammal och kan dö innan hunden...
 Tur att mina hundar inte vet om att dom blir galna av att inte få utföra planerade aktiviteter varenda dag och är nöjda med att lulla runt här för det mesta.
                            Mvh
                          Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Valla allmogefår!
« Svar #23 skrivet: 21 okt-08 kl 07:07 »
Bra och trevliga inlägg hustran och Charlotte ;D ;D ;D
Hundar är hundar och mår bra av att få vara det, vare sig de "lullar" omkring eller vaktar något, eller vallar. Bara de känner sig behövda och har en fungerande plats i flocken.
Charlotte, att dina hundar "lullar" runt innebär inte att de inte gör nåt. De är med flockledaren, de har säkert egen påtagna uppgifter också, troligen har de även koll på läget ;)
En hund ska fungera med sin flock, varken mer eller mindre. Då mår också hunden bra och vi människor får förmånen att ha en toppenkompis ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

400 gäster, 2 användare (1 dolda)
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser