Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Riva - montera ner?  (läst 2008 gånger)

Mirjam

Riva - montera ner?
« skrivet: 06 okt-08 kl 08:49 »
Vi tänkte riva ett gammalt lider från förra sekelskiftet. Finns det firmor som kan montera ner och sälja virke åt oss? Annars är det väl en affärsidé för någon? Här finns ju stockar som är så långa och tätvuxna att det borde vara en guldgruva. Sådant finns ju inte i dagens skogar. Själva drunknar vi i jobb...

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Riva - montera ner?
« Svar #1 skrivet: 06 okt-08 kl 15:12 »
Det finns i alla fall firmor som köper gamla hus, monterar ner dem och sedan bygger upp på annan plats/återanvänder material. Tyvärr vet jag inte vart du ska vända dig, finns det kanske ett byggnadsvårdscentrum i trakten som du kan fråga?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Kajsa

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 07 okt-08 kl 08:04 »
Hej Mirjam!

Var bor du? ??? Det finns som sagt både privatpersoner och firmor som kanske är intresserade så om vi får veta var du bor kanske någon kan tipsa dig.  ;)

Ha en fin dag.

Kajsa

Mirjam

« Svar #3 skrivet: 07 okt-08 kl 08:15 »
Jo, jag bor nära Gysinge! Men de tar bra betalt bara för att svara på frågor, och på telefon svarar de inte. Man kan visserligen komma dit för gratisrågivning, men det är mycket begränsade tider. Annars är det nära till Sala och Avesta härifrån.
/ Mirjam

Kajsa

• Blekinge
« Svar #4 skrivet: 07 okt-08 kl 08:36 »
De är för stora och kända. Men det borde finnas mindre firmor. Det är svårt att hitta sådana stockar som du beskriver. Synd att vi bor så långt från varandra annars hade vi gärna gjort jobbet!

Jag hoppas att någon nappar att hjälpa er. Du kanske inte har synliggjort projektet tillräckligt tydligt. Det borde finnas fler sidor att annonsera ut den här typen av projekt och material.

Hoppas att ordnar sig Kajsa

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 07 okt-08 kl 11:09 »
Blocket kanske? Tyvärr är det ju ett jättejobb att plocka ner gammalt timmer och jag tror inte man får mycket mer än vedvärdet. Se här, komplett härbre för 10000.

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
« Svar #6 skrivet: 11 okt-08 kl 01:43 »
Att ta bilder och visa upp är alltid bra så man ser vad man ger sig in på...
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Eleganten

• Västmanland
« Svar #7 skrivet: 18 okt-08 kl 17:22 »
Kolla med timmermän på trakten dom brukar vara intreserade. Länsmuseet i västmanland erbjuder alla 8tim gratis rådgivning gällande byggnadsvård
Estetiken framför allt

pappi747

• Blekinge
« Svar #8 skrivet: 26 nov-08 kl 01:38 »
Hej på er!

Jag finns alldeles i närheten (Pellbo) och har funderat ett tag på någon gammal timrad byggnad. Beroende på hur den ser ut tänker jag mig att återuppföra alt. använda materialet till att uppföra en lagom stor byggnad på tomten. Om ni är intresserade så får ni gärna höra av er så kommer jag över och tittar på byggnaden, så får vi se.. mvh/Mats

Dela detta:

* Inloggade just nu

570 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser