Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilket djur passar dig? (test)  (läst 16462 gånger)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Vilket djur passar dig? (test)
« skrivet: 05 okt-08 kl 15:46 »
För mig passar tydligen en hund.  ;)

Vad passar er?
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=369&a=377024
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Vilket djur passar dig? (test)
« Svar #1 skrivet: 05 okt-08 kl 15:59 »
Huvva, jag skulle ha burdjur :o! Jag som fortfarande har dåligt samvete för alla undulater och hamstrar jag hade som barn...
Nä, jag tror allt jag behåller kisarna ändå ;)!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 05 okt-08 kl 16:15 »
Och jag skulle ha minigris, fallabella eller anakonda ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 05 okt-08 kl 16:23 »
Och jag skulle ha minigris, fallabella eller anakonda ;D

En minigris kan jag ordna åt dig. ;), men jag har vissa svårigheter att hitta en anakonda. ;D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 05 okt-08 kl 16:26 »
Citera
En minigris kan jag ordna åt dig. , men jag har vissa svårigheter att hitta en anakonda.

Om ett par år, kanske ;)
                                                                                                                         Groucho Marx

Vildrosen.

« Svar #5 skrivet: 05 okt-08 kl 17:40 »
Jag skulle ha hund - vilket jag har  ;D Dessutom har jag katt, höns och en sambo  ;D men det stod det inget om  ;)
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #6 skrivet: 05 okt-08 kl 18:20 »
Hund..

Vilken tur eftersom jag redan har tre hundar ;D
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

git

• På våran gård är det
« Svar #7 skrivet: 05 okt-08 kl 18:42 »
ha ha jag är tydligen en hundmäniska. har hund förstås men älskar katter. som jag också har ;D
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

ankianka

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 05 okt-08 kl 18:57 »
Hund här med, tur då, har ju 2.
5 barnsmor,maka o mormor/farmor till 6 st.

Naturliv

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 05 okt-08 kl 19:05 »
Minigris blev det för min del. Kul ... gris är en av de djur jag kan tänka mig. Inte hund, katt eller småfåglar i bur. Fast jag har ju tänkt mig en gris utomhus, inte i garderoben.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #10 skrivet: 05 okt-08 kl 20:35 »
Säger som Oskarsgården, hund,vilken tur för jag har 12 stycken just nu  :P
Nån som vill ha en?  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #11 skrivet: 05 okt-08 kl 20:45 »
Hund här med.

Fast jag har ingen och vill nog inte ha nån heller. Det skulle vara en vallhund i såfall.. :)
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Lisasgården

• lisasgarden.se
    • Dalarna
    • Lisasgården
« Svar #12 skrivet: 05 okt-08 kl 21:07 »
Djur i bur  :o  - Glöm Det ! Måste vara något fel på testet....
Bor på en solig gård ute på landet tillsammans med bonde, dotter och massor av husdjur. Hundar, kattor, höns, gotlandsfår, kaniner för produktion. Har jordbruk med inriktning på kött och spannmål. Både KRAV och konventionellt.
www.lisasgardens.blogspot.com
Kaninproducent på Lisasgarden.se

Norrsken

• -
« Svar #13 skrivet: 05 okt-08 kl 21:08 »
Här kom det upp en bild på en gris i ett vardagsrum! Inte vad jag vill ha! Absolut inte! Vill inte ha innedjur över huvudtaget, ja, möjligtvis en katt!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Nescio

• Västergötland
« Svar #14 skrivet: 05 okt-08 kl 21:39 »
djur i bur skulle passa mej ,o jag har faktiskt funderat på att skaffa en fågel ,men den tänkte jag inte ha i bur,först så tänkte jag skaffa en hund ,men jag vet inte om jag pallar bli så bunden

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #15 skrivet: 05 okt-08 kl 21:42 »
Jag skulle ha minigris, fallabella eller anakonda... Ja, inte alltför otroligt  :)
Landsflykting i storstan...

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #16 skrivet: 05 okt-08 kl 21:48 »
Minigris blev det för min del. Kul ... gris är en av de djur jag kan tänka mig. Inte hund, katt eller småfåglar i bur. Fast jag har ju tänkt mig en gris utomhus, inte i garderoben.

Jag kan nog ordna en minigris till dig också.  ;)

(Fast enligt testet ska jag ha hund, men har 11 grisar i stället  ;D)

Crappy

• Norrbotten
« Svar #17 skrivet: 05 okt-08 kl 21:48 »
Fick också en mini gris. Dock upplever jag mini grisar för tjuriga och egna för att villa ha en.. Hade 2 grisar till slakt förra sommaren, underbart gott fläsk men de var mer som hundar så det var jobbigt att slakta.  

Är en utpräglad hundägare dock med djursamlar tendenser ;)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #18 skrivet: 05 okt-08 kl 21:51 »
Citera
Jag skulle ha minigris, fallabella eller anakonda... Ja, inte alltför otroligt 

Jag skulle ha detsamma :) Gris o falabella kan jag absolut tänka mej, men en anakonda ??? Finns det några tråkigare djur än ormar? Ja, det skulle vara gråsuggor, då ;D
                                                                                                                         Groucho Marx

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #19 skrivet: 05 okt-08 kl 22:07 »
Finns det några tråkigare djur än ormar?

Det är ju i alla fall en kramgo kamrat.   ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

655 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser