Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vart kan man lära sig om och köpa arbetshästar...?  (läst 1879 gånger)

faithbringer

• http://www.myspace.com/faithbringer
Vart kan man lära sig om och köpa arbetshästar...?
« skrivet: 04 okt-08 kl 10:48 »
Hejsan!

Stella heter jag och är 28 från Luleå.

Jag är nybörjare och vill gärna lära mig att arbeta med hästar - köra och bruka jorden. Jag tror att man kan prova köra på ridkursen jag går på just nu, men att bruka jorden med hästar eller röja skogen är någonting hel annat som jag vet inte vart man kan lära sig. Vet någon kurs eller bondgård som skulle erbjuda sådana kunskaper, kan ni kontakta mig på e-post: faithbringer@abv.bg eller tel. 073 83 73 750

Jag är bered att komma och arbeta någon månad för en bondgård i utbyte mot kunskaperna man behöver för att själv drvia ett torp med 2 hästar. Skulle någon vara intresserad i sådant samarbete, ring mig gärna.

Var köper man redskap för brukshästar?
Var köper man nordsvenska arbetshästar som är redan tränade?

Vet någon hur mycket betesmark man behöver för att vara självförsörjande och havre och hö för 2 stycken norsvenska arbetshästar?

Tack så mycket för informationen och hjälpen!
MVH
Stella
Humanity is overrated

Ardenner1

• Östergötland
SV: Vart kan man lära sig om och köpa arbetshästar...?
« Svar #1 skrivet: 04 okt-08 kl 20:28 »

det låter som om du ska köpa en traktor .... :-[

AnnaPanna

• Bill o Anna
    • www.krugarden.se
« Svar #2 skrivet: 04 okt-08 kl 20:38 »
www.skogshasten.com

Alla kontakter du behöver.
Synd att du bor så långt borta.  :-\ :-\ Skåne norrland... ;)

hör gärna av dig om du undrar ngt.
// Anna

www.krugarden.se