Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  recept på bullar  (läst 6334 gånger)

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: recept på bullar
« Svar #20 skrivet: 07 okt-09 kl 14:03 »
Mycket godare än kanel är det att ta kardemumma istället.

När man kavlat ut degen brer man på riktigt smör, strör över socker och rikligt med kardemumma. Min mamma har alltid använt kardemumma istället för kanel och det känns inte som 'riktiga' bullar om man inte har kardemumma tycker jag...

Jag brukar använda receptet som står på mjölpåsen annars, på ett ungefär i alla fall.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

saint206

• Småland
« Svar #21 skrivet: 09 okt-09 kl 21:22 »
i denna tråden vill jag då passa på att fråga: hur många bullar får ni ut av det receptet som står på vetemjölsförpackningen?? det står 40st.........jag har aldrig kommit under sextio, och det var den gången jag gjorde megabullar... bakade idag och landade på ca 80...de e dubbla antalet, och dom är inte små för det...
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #22 skrivet: 09 okt-09 kl 23:05 »
Jag brukar faktiskt göra fyrtio. Eller rättare sagt, jag gör alltid dubbel sats, dvs på en liter degvätska. Åttio bullar alltså. Och jo, de blir rätt maffiga, men min familj vill ha dem stora...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #23 skrivet: 09 okt-09 kl 23:19 »
Hur var det nu då.... Skruvis hade ju nån intressant teori om det här med antalet bullar.......  ::)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Ekub

« Svar #24 skrivet: 11 okt-09 kl 11:51 »
Hmmm...har inte bakat så mycket bullar direkt (2 ggr *s*) men första gången jag bakade fick det plats fyra bullar på en plåt så den gången blev det inte så många bullar ::) Andra gången försökte jag göra dem lite mindre och då blev en del jättesmå >:( Tycker också bullar ska vara stooora  ;D Jag har gjort på en halvliter "alla" gångerna, men ska jag få 40 bullar blir dem bra små...kanske degen inte jäst tillräckligt då?!? :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 3 användare
torbjorn, Hantverkaren, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser