Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Marockansk tvållera?  (läst 3338 gånger)

AnnyLee

• Gäst
Marockansk tvållera?
« skrivet: 23 sep-08 kl 20:31 »
Är det någon här som har provat att tvätta håret med Rasul, marockansk tvållera? Funderar lite på att prova det. Är det effektivt eller bara kletigt och metigt? Löddrar den?

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Marockansk tvållera?
« Svar #1 skrivet: 24 sep-08 kl 00:38 »
Tycker inte att det löddrar, tar man en liten bit lera i handen och gnor ordentligt så kanske man kan se en luftbubbla eller två  :).
Har försökt tvätta hud och hår, men det funkar inte för mig. Det är mest av allt svårt att sprida det i hela håret.
Effektivt? Inte som ett "kemiskt" schampoo - men det är ju också ett alternativ för de som inte tål tensider.
Kletigt? Nej, inte lerkletigt.

Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

AnnyLee

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 24 sep-08 kl 08:08 »
Tack för ditt svar! Låter som om jag kan låta bli att slänga ut pengar på det ;)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #3 skrivet: 24 sep-08 kl 12:02 »
Köpte en påse bara här om dagen. Tänkte inte använda den till håret, utan att tvätta ansiktet med. Återkommer när jag testat.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #4 skrivet: 24 sep-08 kl 22:45 »
Tack för ditt svar! Låter som om jag kan låta bli att slänga ut pengar på det ;)

Men den är jättebra som ansiktsmask :)!

AnnyLee

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 25 sep-08 kl 08:07 »
Men den är jättebra som ansiktsmask :)!

Ja det kan jag tänka mig! Kanske skulle köpa den ändå, jag har beslutsångest över något som kostar några tjugor ;D

~Älva~

• Det var en gång..
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 11 okt-08 kl 23:58 »
Hallo! Rasul ar det basta jag vet! det ar absolut bast! funkar overallt for mig, haret-assbra, tar bort all svettlukt, gor huden len som en bby och ar helt super! jag kopte rasul i skattungbyn utanfor mora, det finns en liten shop dar som saljer grejer utan fortjanst sa en pase kosta typ 7kronor. :)

good luck!
Gör det som gör dig Lycklig.

Naturliv

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 14 okt-08 kl 06:46 »
Ja det kan jag tänka mig! Kanske skulle köpa den ändå, jag har beslutsångest över något som kostar några tjugor ;D

Livet är fullt av svåra beslut  ;D
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Kyrkråttan

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 10 nov-08 kl 10:24 »
Jag använder alltid rasul som ansiktsrengöring numera. En förpackning på 400 gram räcker i evigheter! Barnen älskar när jag har i det i badbaljan, soma tt bada i lervälling ;D

Undertaker

« Svar #9 skrivet: 10 nov-08 kl 10:58 »
Här används också leran som ansiktsmask! Billigt och effektivt! Har helt slutat med annan ansiktsrengöring.

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #10 skrivet: 13 nov-08 kl 17:30 »
Var köper ni sån lera, förresten?

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #11 skrivet: 13 nov-08 kl 20:07 »
Var köper ni sån lera, förresten?

Hittas nog lättast i Hälsokosthandeln :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 2 användare (1 dolda)
Linnea H

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser