Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Giselas Äventyr  (läst 49829 gånger)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Giselas Äventyr
« Svar #120 skrivet: 08 okt-08 kl 14:34 »
Tror mina kissar börjar bli svartsjuka på alla "ooh" och "aah" och "lilla gumman" som hörs varje gång jag ser Gisela :).
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #121 skrivet: 08 okt-08 kl 16:09 »
Det kom en raketkatt och anföll mattes fötter när hon kom in. Rat-ta-ta-ta-ta låter tassarna mot golvet när hon kommer galopperande. En glad och utsövd Gisela sniffade nyfiket på matte, matte luktade främmad katt. Vad månne det vara för en ny vän. Ute i stallet springer Mimsan, en hittekatt som någon dumpat som matte inte kunde motstå att ta hem.  :-[
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #122 skrivet: 08 okt-08 kl 20:25 »
Idag fick matte och hennes kompis ett gott skratt när Gisela besökte kattlådan, med huvudet hängande utanför kanten, tungt liggande med hakan mot golvet tog hon i för kung och fosterland samtidigt som det lät "iiiiiiiiiiiiiih" när hon krystade, det är jobbigt att klämma fram bajs när man är så liten som Gisela  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #123 skrivet: 08 okt-08 kl 22:41 »
Lilla snuttan :)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #124 skrivet: 09 okt-08 kl 08:31 »
Det var en ytterst pigg och glad Gisela som mötte matte i köksdörren, ivrigt galopperande av och ann medans matte laddade dendär maskinen igen. Gisela var jättehungrig och bet allt vad hon kunde i mattes morgontofflor men matte kände inte Giselas minitänder genom tyget  :-\
Till slut fick Gisela frukost, nu kan hon nästan äta en halv matsked åt gången men efteråt blir Gisela jättetrött och går och lägger sig i sin låda. När Gisela sovit en stund säger matte att hon måste badas och lådan renbäddas, det är nämligen kattmat överallt. Inget som stör Gisela till synes.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #125 skrivet: 09 okt-08 kl 08:33 »
(*gapskratt*)

Hon e´ bara för go´!
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #126 skrivet: 09 okt-08 kl 14:51 »
Gisela när hon är som bäst på att döda halmstrå,jagar lillhusses fossar och äta mattes tumme.

Tumbitare Gisela

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #127 skrivet: 09 okt-08 kl 15:05 »
Efter en tröttande jakt på tummar och fötter passar Gisela på att "ladda upp" inför kvällen, "häftigt" va?  ;D  :P

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #128 skrivet: 09 okt-08 kl 20:42 »
Gisela när hon är som bäst på att döda halmstrå,jagar lillhusses fossar och äta mattes tumme.

Tumbitare Gisela

Precis som om hon skulle kunna få in en hel tumme i den där lilla munnen :D!

Gammelkattan såg fascinerat på det där lilla vita som for runt på mattes dataskärm. Jag frågade om vi inte borde skaffa en sån där lillasyster:
"Äntligen! Det är på tiden att jag får ytterligare en individ att tvångstvätta 10 ggr om dagen" sa hon.
När jag sedan frågade lillkissen samma sak blev svaret:
"Aldrig i livet! Usch va' äckligt! Det är jag som är bebisen i den här familjen, ska jag be att få tala om".

Vurre

« Svar #129 skrivet: 10 okt-08 kl 20:56 »
Efter en tröttande jakt på tummar och fötter passar Gisela på att "ladda upp" inför kvällen, "häftigt" va?  ;D  :P

Ja se det gäller att tanka energi där den finns. Hoppas hon inte blir svedd i den vita pälsen.
snus? vad är priset på en pris?

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #130 skrivet: 10 okt-08 kl 22:27 »
Kimma jag hoppas att du inser vad du har startat? Vi i föreningen "Giselas vänner" kommer kräva uppdateringar under resten av Giselas liv ;D.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #131 skrivet: 11 okt-08 kl 06:45 »
Kimma jag hoppas att du inser vad du har startat? Vi i föreningen "Giselas vänner" kommer kräva uppdateringar under resten av Giselas liv ;D.
Oj, tänkte inte på det  :P

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #132 skrivet: 11 okt-08 kl 06:56 »
Det var en mycket envis, nästan ilsken och JÄTTEHUNGRIG Gisela som kom galopperandes mot matte i dörröppningen klockan fem. Matte var trött och snubblade flera gånger över Gisela men det struntade hon i. Inte ens på toaletten fick matte vara ifred och Gisela rev otåligt i tidningen som låg vid mattes fötter Kom igen nu då! Jag är ju nästan så hungrig att jag nästan dööör tycktes de bedjande ögonen säga alltmedans hon rev och slet i lillhusses toalettlektyr, Biltematidningen. Och när matte äntligen öppnade den stora lysande garderoben och plockade fram Giselas favoritmat, påläggsskinka och whiskas var hon nästan i sjunde himlen. Och likt ett lejon på savannen kastade hon sig morrande över maten och antog krigsposition så att ingen mus eller dammtuss skulle våga sig fram till hennes goda mat. Giselas alldeles egna smörgåsbord.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #133 skrivet: 11 okt-08 kl 07:21 »
Citera
Kimma jag hoppas att du inser vad du har startat? Vi i föreningen "Giselas vänner" kommer kräva uppdateringar under resten av Giselas liv .
Det är jag den förste att skriva under på ;D
                                                                                                                         Groucho Marx

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #134 skrivet: 11 okt-08 kl 09:10 »
Var är listan ;)
Skriv upp mig med!!

Gisela är min Idol :-[
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #135 skrivet: 13 okt-08 kl 15:45 »
Gisela börjar bli en plåga tidiga morgnar.
Ett
bevis
för Giselas framfart på morgonen, var uppmärksam på tassarnas ljud på klickgolvet, ratatatatatatatata!  ;D
Och så snart frukosten är serverad är ordningen återställd.
« Senast ändrad: 14 okt-08 kl 07:08 av Kimma »

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #136 skrivet: 13 okt-08 kl 16:40 »
åh .. så söt
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #137 skrivet: 14 okt-08 kl 08:12 »
Citera
Gisela börjar bli en plåga tidiga morgnar.
Jag tror inte du har en chans att övertyga oss i Giselas fanclub att hon skulle vara en plåga ;)
Hon är baara så söööt ;D
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #138 skrivet: 14 okt-08 kl 09:00 »
Ja,jag veeeeet..kan inte låta bli att pussa på henne hela tiden. Och hon är så trött på mig och alla äckliga,kalla bad hela tiden. Hon kan fortfarande inte äta utan att begrava halva ansiktet i burkmaten.
För torrfoder äter hon minsann inte! Skriker hjärtskärande på att få nåt annat istället. Funkar varje gång  :-[

Norrsken

• -
« Svar #139 skrivet: 14 okt-08 kl 19:16 »
Funkar varje gång  :-[

Haha! Matte runt lillfingret va? ;)
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 2 användare (1 dolda)
Svedjorna1

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser