Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Giselas Äventyr  (läst 49738 gånger)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
SV: Giselas Äventyr
« Svar #60 skrivet: 03 okt-08 kl 07:31 »
Att ett sånt litet liv kan engagera en så ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #61 skrivet: 03 okt-08 kl 07:37 »
Att vara husse och matte till Gisela innebär tålamod, lite sömn och tidiga morgnar. Imorse också, husse vaknade klockan 6 av Giselas mjauande, Gisela kunde inte förstå var matte var, hon brukar ju ge Gisela frukost vid 5 och nu var Gisela jättehungrig. Matte vaknade också och försökte gömma sig för Giselas rop under husses täcke, förgäves. Inte ens dubbla täcken lyckades döva Giselas genomträngande rop. När matte och husse steg upp hittade de Gisela sittande mitt i matskålen. Och med höga toner protesterade hon mot dess tomhet och sprang sicksack mellan mattes ben och det stora vita skåpet med ljus i. Äntligen öppnade matte skåpet, det vita skenet spred sig över golvet och då visste Gisela vad som väntades. Och när matte lyfte ner det stora fatet doftade det härligt av tonfisk och bullar med sås. Gisela åt med god aptit samtidigt som hon med allsköns farliga läten skrämde på eventuella konkurenter. Matte log, hon tycker det låter som att Gisela försöker sjunga groouwllrrrrghojmjaoouu  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #62 skrivet: 03 okt-08 kl 07:38 »
Att ett sånt litet liv kan engagera en så ;D
Hade du bott ihop med Gisela hade du snart insett att hela hon är oundviklig  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #63 skrivet: 03 okt-08 kl 07:40 »
Citera
Hade du bott ihop med Gisela hade du snart insett att hela hon är oundviklig 

(*gapflabb*)
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #64 skrivet: 03 okt-08 kl 08:55 »
Efter Giselas dagliga bad blev det föning, resultatet liknar mest en fluffig snöboll  ;D

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #65 skrivet: 03 okt-08 kl 08:57 »
Citera
liknar mest en fluffig snöboll 
(* suck o fånigt flin*)
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #66 skrivet: 03 okt-08 kl 09:02 »
Matte lyckades även efter många försök att ta en bild av Giselas bror, Bror... snabb som blixten for han omkring och undvek linsen. Dessvärre ser det ut som att bror försvunnit för matte och husse har inte sett honom på 3 dagar. Idag ska matte ut och leta igen  :-\

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #67 skrivet: 03 okt-08 kl 16:13 »
Bror ser ju ut som en riktig katt - och inte som en mus  :).

Har förresten en teori om varför Gisela ökar i vikt men inte blir större: det är givetvis så att all näring går åt till det där stora huvudet :D. Det ser väl vem som helst att med det huvudet kommer hon att bli ett geni?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #68 skrivet: 03 okt-08 kl 22:05 »
Bror ser ju ut som en riktig katt - och inte som en mus  :).

Har förresten en teori om varför Gisela ökar i vikt men inte blir större: det är givetvis så att all näring går åt till det där stora huvudet :D. Det ser väl vem som helst att med det huvudet kommer hon att bli ett geni?

;D

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #69 skrivet: 04 okt-08 kl 07:01 »
Hur har det gått med Bror? Hittade du honom igår? Och hur är det med dej själv efter din fullspäckade dag igår?
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #70 skrivet: 04 okt-08 kl 20:58 »
Jotack, med mig är det bara bra. Fick gjort massor. Och Bror kom fram på kvällen, han hade krupit in i en upphittad påse med jordnötsringar som han hittat i snickeriet  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #71 skrivet: 04 okt-08 kl 21:03 »
Man får inte bara se sig för var man kliver, men även var man sätter sig  :-*

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #72 skrivet: 04 okt-08 kl 21:04 »
Favoritstället när man är nybadad eller nyäten, i mammas morgonrock  :)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #73 skrivet: 05 okt-08 kl 17:34 »
Citera
han hade krupit in i en upphittad påse med jordnötsringar som han hittat i snickeriet 
En katt i min smak :) Jag älskar jordnötsringar...
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #74 skrivet: 05 okt-08 kl 20:19 »
En katt i min smak :) Jag älskar jordnötsringar...
Gissa vems jordnötsringarna var  ;)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #75 skrivet: 05 okt-08 kl 20:28 »
Idag låg matte dubbelvikt när Gisela efter en halv dags sovande i mattes kofta, med ett skutt hoppade över till soffan där husse låg och såg tv. Plötsligt säger husse "urk det luktar kattskit" samtidigt som han vänder på huvudet och inser att Gisela lägger en stor, lös bajs precis brevid husses öra. Matte börjar skratta hejdlöst medans husse i tron att Gisela är klar sätter ner henne på golvet. Men då får Gisela för sig att hjälpa naturen på traven så hon slår rumpan i backen, pressar på och springer det fortaste hon kan med framtassarna så att ett långt brunt spår skapas bakom henne, rakt över den röda mattan som ligger under soffbordet. Matte skrattar nu så hon kiknar för Gisela liknar en groda på speed, och inte minst är matte glad över att äntligen fått en giltig anledning till att slänga ut den hiskeliga mattan som husse länge vägrat slänga  ;D

Trots lösbajs och flertalet bad,schamponeringar och föningar idag så har Gisela gått upp till hela 268gram. Men litenheten till trots har hon nu börjat lurpassa runt dörrposterna och anfaller mattes och husses fötter när de kommer gående. En lek med livet som insats säger matte och suckar.  :-*Och medans matte och husse bänkade sig framför datorerna, roar Gisela sig på egen hand med kurragömma lekar.  :-*

Norrsken

• -
« Svar #76 skrivet: 05 okt-08 kl 20:42 »
 ;D ;D ;D Vilket sätt att göra sig av med förhatliga inredningsdetaljer!

För övrigt kan jag bara konstatera ytterligare ett skapat behov... Behovet att läsa om giselas liv och äventyr!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #77 skrivet: 05 okt-08 kl 23:42 »
Hmmpf - här görs det bara bruna streck på mattor som matte gillar :(
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #78 skrivet: 06 okt-08 kl 07:13 »
Gisela är min idol o hjälte ;D

PS. Skulle vi råka träffas en dag bjuder jag dej på en påse jordnötsringar du o bror kan dela ;)
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #79 skrivet: 06 okt-08 kl 10:36 »
Hmmpf - här görs det bara bruna streck på mattor som matte gillar :(
;D otroligt att det kan komma så mycket skit ur en så liten kropp  :-X  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 2 användare (1 dolda)
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser