Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hårt garn, vad gör jag för fel?  (läst 1179 gånger)

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
Hårt garn, vad gör jag för fel?
« skrivet: 18 sep-08 kl 22:07 »
nu har jag börjat spinna får-ull igen och garnet blir HÅRT. (annars är jag van att spinna angora-kanin-ull)
Vad beror det på och vad kan jag göra för att få så där fint och mjukt garn?

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Grelbers-stock

SV: Hårt garn, vad gör jag för fel?
« Svar #1 skrivet: 19 sep-08 kl 08:38 »
Halloj,

Kan det vara för mycket snodd? Och hur håller Du ullen när Du drar ut det till garn - är det väldigt hårt och krampaktigt blir det ett kompakt garn. Kika också på kardningen att ullen verkligen blir fluffig.

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
SV: Hårt garn, vad gör jag för fel?
« Svar #2 skrivet: 19 sep-08 kl 10:36 »
Halloj,

Kan det vara för mycket snodd? Och hur håller Du ullen när Du drar ut det till garn - är det väldigt hårt och krampaktigt blir det ett kompakt garn. Kika också på kardningen att ullen verkligen blir fluffig.

Fluffet vid kardningen är helt underbar, men det där med att jag håller i hårt har jag faktiskt inte tänkt på! :D
Angoragarnet håller jag med mjuka händer för det är så mjukt!
bara att gå ned och prova! ;)

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser