Ja, jag försöker väl då

. Observera att detta endast är hur
jag en datorfobiker har gjort - det finns säkert flera bättre och enklare sätt att göra det på.
1. Få bilderna från kameran till datorn.
Jag hämtade hem Picasa och har mina bilder i det. Kopplar kameran med kabel till datorn och importerar bilderna. Döper bildmappen till ngt passande. Kolla din bruksanvisning t kameran.
2. Minska ner bilderna så de ska få plats i forumet.
Jag har Windows så jag går in på Paint. Klicka på Arkiv - Öppna - klicka på den mapp i vilken bilden du vill lägga in finns - dubbelklicka på bilden ifråga.
Nu har du en
stor bild uppe i Paint (du kan bara se en del av den).
Gå in på Bild - Ändra storlek/snedställ - radera de 100% som står i rutorna och fyll i (ca) 30% istället - gör detta i båda rutorna, dvs lodrätt+vågrätt. Klicka OK
Nu har du en förminskad bild och du ska kunna se hela bilden. Gå in på Arkiv - Spara som - döp bilden till vad du vill att den ska heta (detta syns sedan när den ligger i forumet). Välj ngt som du kommer ihåg, sedan när du ska bläddra fram den. Du kan nu gå ur Paint.
3. Lägg in bilden i forumet.
Gå in på den tavla + tråd du vill lägga din bild. Klicka precis som vanligt på Svara och skriv ev något.
Under "meddelanderutan", t vänster finns +Fler alternativ - klicka på denna.
Nu finns det en tom rad där det står Bifoga och en knapp som heter Bläddra - klicka på Bläddra.
Nu ska ditt Skrivbord synas - gå in under Bilder.
Klicka på mappen i vilken din nedminskade bild finns.
Dubbelklicka på bilden du vill visa - et voilá - nu ska det synas nuffror och bokstäver i Bifogaraden. Detta är din bild.
Vill du visa fler bilder upprepar du hela proceduren, dvs slickar på Bläddra, osv igen.
Förhandsgranska om du vill, men observera att du inte kommer att se din bild. Detta var det fel jag gjorde, trodde att man kunde Förhandsgranska och blev ledsen för att det inte funkade.
Är du osäker och vill kolla att du gjort rätt så gå in under Teknisk Support och hitta tråden som heter Experimenttavla (tror det är det den heter) och tryck på posta. Blev det inte som du tänkt det raderar du det bara.
Detta med "Snällhästen" har nog ngt att göra med att det kostar pengar för Alternativ när vi bifogar bilder? Har för mig att jag läst det någonstans, men inte försökt mig på ännu - var tillräckligt stort steg att lyckas lägga in en bild öht

.
Lycka till och lek gärna på experimentavlan tills det funkar.