Ja, fast ibland undrar man vad man ger sig in på

Mitt fullblodssto skaffade jag två månader efter min första häst fick tas bort.
Hade henne i 10 år, red in henne själv när hon var 8 år och vi var som ler och långhalm.
Mao svårt att fylla upp den platsen.
Satte ut en annons och fick ett mail ang stoet.
Fbl-sto född 2001. Problemhäst, har haft ett ordentligt anfall av fång. Speciell, lite ilsk osv.
Jag föll som en fura efter att ha sett bilden på henne och åkte och hämtade henne nån månad därefter.
Nästan 4 timmar tog det att lasta, hon sparkade sönder släpet och veterinären fick tillslut plegga henne. Inte särskilt vacker var hon heller, mager och omusklad efter all vila i box osv, pga fånganfallet.
Hovarna var gräsliga och det tog över ett halvår innan skorna satt kvar mer än nån vecka i taget..
Hon har varit väldigt speciell, dominant och ibland livsfarlig, men jag älskar henne över allt annat

Hon har både denna och förra sommaren gått på rejält bete, och inget fång på gång öht

Nu är hon dräktig och på 1,5 år har vi kommit långt.
Hovarna är i kanonskick och hon är mycket stabilare i psyket, om än väldigt stoig periodvis.
Senaste tillskottet är ju då ett 5-årigt stort åbäke på 176 cm.
Han har opererats för lösa benbitar för ett par år sen och har fuskat en del med bakpartiet när han inte hålls igång. Fortfarande vill han inte riktigt gå fullt ut i benet som han opererades i, men det blir bättre och bättre när han hålls igång.
Man ser även där dom opererade då han har en ganska rejäl galla där.. varför kan veterinärerna inte riktigt säga.
Ganska bra hull, men väldigt omusklad och kantig baktill, och inte särskilt snygg nu, men ack så snäll

Han har vilat under sommaren, något som inte alls funkade för honom..
Han har även patellaupphakningar (jobbig att hålla på med när man ska kratsa bakhovar osv), men det trodde både jag och hovslagaren skulle bli bättre när han fått upp musklerna igen.
En hel del att jobba med men jag ser till vad han kan bli, inte vad han är nu.
Han har tränats på bra och även tävlat i hoppning i våras, så vi hoppas på att komma dit så småningom

Har visserligen inga tävlingsambitioner, iaf inte med honom, men vill ju hålla igång när fullblodsstoet går på mammaledighet