Jag tror faktiskt att det var dåliga frön jag fick, då bara ett tog sig.
Det är dålig grobarhet på Steviafrön. Och dyra är de. Så det är bättre att ta sticklingar som (Anders). Vi köpte frön, det var 10 i påsen. Det var tre som grodde och blev plantor men till säsongen efter var det bara en kvar... Jättegott att blanda i olika örtteblandningar. Lycka till med era sticklingar
Hoppas jag klarar av att övervintra ett par moderplantor. Så får jag försöka skicka ut igen till våren.
Snart kommer frosten, och då stryker stevian, som står ute, med. Är det någon som vill ha en stickling och försöka övervintra den?Håller på att rota några som jag skall övervintra själv. Blir nog några över.Jag är öppen för bytesaffärer.... Kanske om du har lite kul fröer. Eller någon annan stickling? Eller tror att du kommer att ha till våren? Eller något helt annat kul? Har tidigare fått allt ifrån en fin sten till sticklingar av doftpelargon och grytlappar. PM eller e-post.Det kan ta någon vecka till innan sticklingarna är rotade. Rotar dem i små torv-klumpar. Det passar då bra att skicka dem. Precis innan de skall krukas upp. Med lite tur (om inte frosten slagit till) så kan jag skicka med någon "färsk" stickling också.A.Hejsan Jag fick en Steviaplanta av dig Tack så mycket jag blev jätteglad men den dog efter en vecka men jag fick uppleva sötman skall skicka något roligt tillbaks lite senare eller du kan komma och hälsa på och rida Islandshäst här hos mig i Järna Ha en riktigt God Jul mvh Inger /Skvattram
Om man hittar en hylla med Weibulls fröer, så säljer dom steviafrön, kostar runt 20kr för 12-15 frön.
Även Lord Nelson har (finns på "fröer med posten") Men ska enl beskrivning planteras mars-april så egentligen är det väl sent ute... Men jag prövar nog ändå, spännande!
Jag tror inte att fröerna har kalender.. Det går nog bra nu också.. Speciellt i växthus?
Jag gillar överraskningar. Och är inte så knusslig. Kommer nog att skicka i veckan. Om du inte har lämnat adress, så gör det i ett PM eller via e-post. Så kommer ett kuvert med stickling(ar) i brevlådan på torsdag/fredag, om allt klaffar.Jag skickar med en lapp med min adress.Först till kvarn.Hejsan! Tack för Steviaplantan du skickade till mig i Nov/Dec förra året. Den klarade sig inte utan vissnade ner efter ett Par dgr.s bekantskap. Köpte senare Stevia som vitt pulver på Bio-Food. Den smakar lite lustigt åt sockerhållet men med någon konstig eftersmak. Mvh Inger i Järna 08-55174426