Tidigaste betäckning av får

Startat av Dollar, 10 Aug-05 kl 16:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Dollar

Ja jag har tänkt att skaffa mig några får nu till hösten. Det kommer att vara tacklamm.
Min fråga är då när tidigast kan man betäcka tackorna måste de vara 2 år eller hur ligger det till.

Tänkte jag skulle ta mig till biblioteket då jag får tid och låna Erik Sjödins bok, men innan dess så får ni vara mitt bibliotek  ;)

//En ovetande
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

MånskensMagnus

En hel del matnyttig information hittar du i "Gutefårägarens handbok", även om det inte är gutefår du har. Du hittar den på nätet: hem.passagen.se/ragnar23/

Om dina tacklamm är fina och välväxta och i god kondition finns det inget som hindrar att du avlar på dem redan till hösten.

/Magnus

Dollar

Finemang!!!

Tack så mkt för den matnyttiga sidan!!! :D
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 454 Gäster, 1 användare
Aika