Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fjädrar för flugor  (läst 2975 gånger)

pagus

• Gäst
fjädrar för flugor
« skrivet: 03 aug-05 kl 20:41 »
Hej

Jag har tänkt att skaffa mig guldfasaner för att jag tycker de är trevliga och nu har jag sett att fjädrarna används när man gör flugor. Min fråga är nu finns det möjlighet att sälja fjädrar eller finns det överskott så att folk ger bort dem?

En som drömmer om att bli självförsörjande :)

lunkan

• Gäst
Re:fjädrar för flugor
« Svar #1 skrivet: 10 okt-05 kl 00:11 »
Hej. Om du ska sälja fjädrar och bli självförsörjande på det så måste du sälja lastbilslass av dom, det går inte åt mycket av dom. Och ett tips är att du tar hand om nackarna på dom åxå. Dom finns det mer att tjäna på, om det är bra kvalitet på dom. Oftast är tupparna som "ger" sina nackar framavlade för att fjädrarna ska bli starkare. Men lycka till i vilket fall.
mvh M. Hopponen

MickeTun

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 feb-06 kl 19:15 »
Hej!

Har Du fjädrar  eller nackar så är jag klart intresserad att köpa av dig!

MVH

MickeTun 018-321068

Neiklot

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 feb-06 kl 18:33 »
Fjädrar till flugbindning ges inte bort, det säljs bort, eller byts bort.

För det är speciellt förstår du. :-)

Du kan gott och väl ta 150 spänn för en påse med fjädrar i.

JorgenV

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 03 maj-06 kl 23:08 »
Fjädrar till flugbindning ges inte bort, det säljs bort, eller byts bort.

För det är speciellt förstår du. :-)

Du kan gott och väl ta 150 spänn för en påse med fjädrar i.

Det beror helt på Kvalitén, jag skulle inte ge mer än 10:- för en påse med lösa fjädrar. Men jag skulle gott och väl betala omkring 200:- för en tuppnacke och en 100:- för hönsnacke i bra kvalité.  Men som sagt det här med att plocka och sälja lös fjädrar är ingen bra idé. Detta eftersom att det då är helt hopplöst att hitta bra fjädrar och man måste förlita sig på att den som packat vet vad som är användbart. Jag köper inte ens lösa fjädrar ifrån flugfiskebutiker eftersom jag inte vet vem som packat påsarna. Dessutom har jag en skepsis emot sådant som är påspacketerat vid köp, det gäller även the och kaffe      ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

1313 gäster, 4 användare
addebadde, Staem, javill, Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser