Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  djurkommunikation  (läst 779 gånger)

mor på landet

  • Inlägg: 43
djurkommunikation
« skrivet: 27 aug-08 kl 10:27 »
Är lite nyfiken på ämnet....finns det någon som gått kurs i detta ämne, vad är er erfarenhet? Djurpsykologi är ju vetenskapligt bevisat men tror ni man kan känna djurs tankar osv. ? Detta är kanske inte rätta sidan att ta upp detta men varför inte...getter har väl oxå känslor..he he. Vet inte vad jag ska tro om detta men har läst lite böcker..intressant är det i allafall. Vore kul att få igång en diskussion om detta. så ordet är ert!!! ::)

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: djurkommunikation
« Svar #1 skrivet: 27 aug-08 kl 12:58 »
Tycker väl inte alls att ämnet är felplacerat. Man kan ju få tro vad man vill, men nog tycker jag att dom djur som har "komunicerat" mest med mig intuitivt, är just getterna. Jag vill inte påstå att jag har någon slags "förmåga" men jag känner ofta på mig hur läget är i flocken och med dess medlemmar.
« Senast ändrad: 27 aug-08 kl 13:05 av Gruff »

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: djurkommunikation
« Svar #2 skrivet: 12 sep-08 kl 03:40 »
Ha, ha, hur många gånger har man inte känt en obehagskänsla någonstans i magen, tagit sig till djuren och funnit något större eller mindre problem?  För min del fungerar det bäst på avstånd, och det går INTE att framkalla medvetet!  Det är väl någon elektromagnetisk strålning/vågrörelse, men ibland är mottagningsförhållandena bättre, ibland sämre.  Såvitt jag förstår krävs det en etablerad känslomässig kontakt mellan mig och det aktuella djuret, för att jag ska kunna ta emot signalen.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser