Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  DigitalTVröra  (läst 1309 gånger)

Long Life

• Vid datorn
DigitalTVröra
« skrivet: 25 aug-08 kl 19:44 »
"All info på vår sida, ni kanske måste göra kanalsök eller det blir svart ruta", hörde jag men hittade inget av nytta på någon sida för oss i eget hus. Teracom som det hänvisades till hade inget av intresse.
Jag såg något knas imorse och körde sök i 4 boxar, hur nödvändigt det var är frågan då den femte fungerat utan åtgärd.
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

Skytten

• Skåne
SV: DigitalTVröra
« Svar #1 skrivet: 25 aug-08 kl 19:52 »
Vår TV funkade inte när det regnade efter vi fick digitaldosan.

Sen gick den itu, och jag har gjort mig av med den för ca en månad sen.

Skaffar en när jag får en till rätt pris. Jag behöver en ca 26 tum för att kunna se text bekvämt, och alla som kostar under 2000 är på ca 20 tum.

Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #2 skrivet: 25 aug-08 kl 23:35 »
Man köper inte tv-apparater, dem får man eller också fiskar man upp dem ur närmaste soprum. Möjligen kan det bli aktuellt att investera i en ny fjärrkontroll om den inte följer med, eventuellt också reservdelar för nån hundralapp.

Long Life

• Vid datorn
« Svar #3 skrivet: 26 aug-08 kl 04:17 »
Vår TV funkade inte när det regnade efter vi fick digitaldosan.

Sen gick den itu, och jag har gjort mig av med den för ca en månad sen.

Skaffar en när jag får en till rätt pris. Jag behöver en ca 26 tum för att kunna se text bekvämt, och alla som kostar under 2000 är på ca 20 tum.
Att det regnar bort hände även förr, det finns förstärkare på Biltema för 79(?):-
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

Skytten

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 26 aug-08 kl 05:34 »
Jag har sedan länge tröttnat på beg elektronik, är de inte strömtörstiga så går de sönder, ser alltför många som uppehåller stor del av sin tid med att lagra en massa apparater och skruva i timtals.

Finns två anledningar att man slänger sin TV, den börjar bli dålig, eller man köper en med mer status i, svårt och veta skicket, så tar jag inte hem tippen när det gäller elgrejor.

Undantaget är när man behöver en stepmotor eller liknande, då kan man rycka den från en trasig fd dyr och bra maskin istället för att köpa en ny billig.

Jag har själv elektronik som jag inte behöver, en pryl som har kostat 145000 är 15 år, lite använd, som jag inte behöver.
Den har jag annonserat ut gratis, men ingen har efterfrågat den, så jag kommer att lägga den på tippen.

Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Long Life

• Vid datorn
« Svar #5 skrivet: 26 aug-08 kl 05:46 »
Jag har sedan länge tröttnat på beg elektronik, är de inte strömtörstiga så går de sönder, ser alltför många som uppehåller stor del av sin tid med att lagra en massa apparater och skruva i timtals.

Finns två anledningar att man slänger sin TV, den börjar bli dålig, eller man köper en med mer status i, svårt och veta skicket, så tar jag inte hem tippen när det gäller elgrejor.

Undantaget är när man behöver en stepmotor eller liknande, då kan man rycka den från en trasig fd dyr och bra maskin istället för att köpa en ny billig.

Jag har själv elektronik som jag inte behöver, en pryl som har kostat 145000 är 15 år, lite använd, som jag inte behöver.
Den har jag annonserat ut gratis, men ingen har efterfrågat den, så jag kommer att lägga den på tippen.
En fråga om pengar, jag funderade på att köpa en stor TV med inbyggd box för 3333 men lät bli och ställde min 15" nära skrivbordet istället, beg. plattTv håller länge. Annars spar man mkt skräp, min första dator t.ex. som hustrun hatar att flytta runt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1010 gäster, 1 användare
köksträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser