Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getingslakt - snart är hösten här(?)  (läst 954 gånger)

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
Getingslakt - snart är hösten här(?)
« skrivet: 21 aug-08 kl 09:44 »
Sitter och iakttar mina små skyddslingar och det tycks som de är mindre toleranta. Kanske ett bra tecken på att de känner sig rädda om sina förråd och att hösten närmar sig.

Tidigare har jag märkt att getingar flyger in men antingen så får de hållas eller motas ut. Nu är det rena rama slakten om de landar på flustret. Igår såg jag tre getingar likvideras och slängas ut brutalt på marken.

Det mest spektakulära var en rackare som försökte flera gånger att komma till men när han sedan landade kom två vakter bryskt och tog tag i henne/honom (hur är det med getingar och kön?). Gaddarna pumpade fram och tillbaka i en rejäl brottningsmatch. När det nästan var över tog ett av bina tag i getingen och flög i väg. De kom inte så långt utan de störtade typ 1 meter utanför kupan. Biet närmast borstade av sig och flög hem.

ES


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 4 användare
ärt, Freddy Rindehed, beekeepern, reimersro

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser