Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu blir det rävjakt...  (läst 1404 gånger)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
Nu blir det rävjakt...
« skrivet: 18 aug-08 kl 20:09 »
Sambon påkallade min uppmärksamhet och pekade ut genom köksfönstret in i fårhagen...voila...vad står där ett par meter från fåren som betar lugnt om inte en räv :o!! Bara några meter därifrån satt tuppen helt lugnt...gissa om jag sprang ut o låste in hönsen...o nu är gubben ute med bössan. Våra höns ska inte bli rävmat. Döfräckt så här tidigt på kvällen, hade inte båda tikarna löpt skulle jag skickat dom på räven så hade den kanske inte vågat sej hit igen o hanhunden är inte att tänka på, det står bara brudar i pannan på honom ;)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
SV: Nu blir det rävjakt...
« Svar #1 skrivet: 19 aug-08 kl 11:12 »
Räven hann iväg o nu vågar jag inte släppa ut hönsen :(
                                                                                                                         Groucho Marx

Ulricaa

• -
« Svar #2 skrivet: 19 aug-08 kl 11:42 »
Har exakt samma problem men har inte hönor ännu men väl kaniner >:(
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 19 aug-08 kl 12:12 »
Vi har fördelen att ha en flyttbar fälla och den ska sättas upp så fort som möjligt. Jag har ingen jaktlicens så kommer den på dan kan jag inget göra. Det var en ungräv och tydligen kan de vara lite fräckare än en rutinerad.
                                                                                                                         Groucho Marx

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 3 användare (1 dolda)
peterm, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser