Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Torkade Nässlor till hönsen?  (läst 32799 gånger)

ullabulla

• Norrbotten
SV: Torkade Nässlor till hönsen?
« Svar #120 skrivet: 10 jul-11 kl 11:58 »
Hej!
Jag brukar lägga 2 långa brädor på 2 sågbockar och kompost galler på som jag torkar nässlorna på, vänder dom då och då och stoppar i stora pappsäckar till mina höns. Lite gräs och annat smaskens följer också med, mycket uppskattat under vinterhalvåret.   :)

Är hushållerska åt Dv.cochiner, 3 hundar ;)

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
SV: Torkade Nässlor till hönsen?
« Svar #121 skrivet: 14 jul-11 kl 22:48 »
Så hänger nu 22 kärvar av nässlor på tork i vedboden för hönsens vinter... och mer skall det bli, i mitt fall var det myggen som fick sätta stopp för kvällens pyssel. Önskvärt är att det finns så de kan få 2 per vecka som jag tänkt.
allt småkrafs som blir efter röjningen och som inte blir till kärvar torkar jag i den gamla korntorken i lagårn, smidigt å lättsamt!
även en blind höna hittar ett korn...

Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 1 användare
kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser