Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tål hallon och svartvinbärsbuskar getter ?  (läst 1754 gånger)

Angelika

• Blekinge
    • Blekinge
tål hallon och svartvinbärsbuskar getter ?
« skrivet: 16 aug-08 kl 11:39 »
Där finns en uppvuxen gammal trädgård där våra getter skall få gå. Dom gamla hallon och svartvinbärsbuskar är övervuxen med allt möjligt annat och har säkert inte klippts sen länge ändå.

Kan jag släppa getter där (så att dom liksom sköter den välbehövliga klippningen åt mig -om dom vill-)  eller blir det  inget alls kvar av buskarna så att jag ska ha skyddsstaket runt dom innan jag släpper getterna ?

ninna b

• Gäst
SV: tål hallon och svartvinbärsbuskar getter ?
« Svar #1 skrivet: 16 aug-08 kl 12:25 »
Sätt kravallstaket runt om dom buskar du är rädd om...getter gör rent hus och snabbt går det....

anette i bugared

• -
« Svar #2 skrivet: 16 aug-08 kl 12:28 »
Det blir säkert ingenting kvar av bärbuskarna om getterna själv får välja. Däremot kan du ju låta getterna stubba ner buskarna, men då blir du helt utan bär nästa år och får inte så värst mycket året därpå heller.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

mor på landet

« Svar #3 skrivet: 16 aug-08 kl 17:03 »
 :)Ja köpte två fina björnbärsbuskar i våras, de hittades snabbt av min ena get, gott tyckte han. Men de tar sig (buskarna) och sen fick de faktiskt vara ifred.

Angelika

• Blekinge
    • Blekinge
« Svar #4 skrivet: 16 aug-08 kl 21:10 »
Då blir det kravallstaket.
Jag tyckte dom kunde ha lite roligt och "beskära" buskarna åt mig -men då gör jag det hellre själv och kastar det in till dom.
För att lite vill jag ha kvar..

Tack  :)

Alore

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 aug-08 kl 20:30 »
Verkligt kort svar: Nej. *suckar och tittar ut på 14 uppätna vinbärsbuskar*

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 2 användare
Bokohammare, Mathias.

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser