Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  en liten undran  (läst 1625 gånger)

qvea

• Värmland
en liten undran
« skrivet: 14 aug-08 kl 02:09 »
Hej
är det någon som vet hur viktigt den är för vecko gamla kycklingar att få kyckling foder? ger dom det men deras mamma lockar dom till "vuxen" maten ( hel havre, korn samt fenix brun), dom får även ströbröd, vårgårda ris mat rester mm.
Tack på förhand.

Ulric Eriksson

• Gäst
SV: en liten undran
« Svar #1 skrivet: 14 aug-08 kl 02:26 »
Låt den goda modern hållas. Kycklingarna kan äta allt på den där listan.

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 14 aug-08 kl 07:45 »
Hej
är det någon som vet hur viktigt den är för vecko gamla kycklingar att få kyckling foder? ger dom det men deras mamma lockar dom till "vuxen" maten ( hel havre, korn samt fenix brun), dom får även ströbröd, vårgårda ris mat rester mm.
Tack på förhand.
Dom säger att kycklingarna växer fortare med vuxenfoder. Jag köper stor säck med kyckling foder till alla./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #3 skrivet: 30 aug-08 kl 21:20 »
Min kycklingmamma tar med sig hela enveckorsgamla gänget ut, bort från den specialkomponerade kycklingmaten från Granngården, och låter dem leva av vad de kan hitta i hönsgården... :(

Så jag har fångat dem två gånger idag och stoppat in dem så att de kan "äta upp sig" lite av den fiiiina kycklingmaten. Men inte vill de ha den då. Då ger de sig på matresterna istället.  ;)

De borde frysa också, bara 15 grader varmt och blåst. Nån gång ser jag dem under mamman, men de springer sig varma tror jag. För de piper inte och är väldigt livliga.  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

584 gäster, 4 användare (1 dolda)
simon.arvestrand, Ollefund, isa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser