Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Historisk marknad!  (läst 989 gånger)

Veronica K

Historisk marknad!
« skrivet: 04 aug-08 kl 16:50 »
Jag planerar en historisk marknad som ska vara i oktober 2009 i Eskilstuna. Det skulle vara trevligt med en massa djur och jag har redan pratat med en kaninförening om de kan ha hopptävlingar.

Jag kom att tänka på getter och undrar därför om det finns några som arrangerar några utställningar eller annat med getter? Finns det annars någon i närheten av Sörmland som skulle vilja komma och visa upp sina getter?
Det är ju ett utmärkt tillfälle att göra reklam för getter och det skulle vara väldigt spännande att visa de olika raserna som finns. Det kommer ju dessutom att vara en marknad, så det passar väldigt bara att sälja getost eller annat på marknaden.

Hör gärna av er om tips!
/Veronica

kaninkattohöns

• Gäst
SV: Historisk marknad!
« Svar #1 skrivet: 07 aug-08 kl 15:18 »
Allmogegetföreningen är kanske intresserad, och några gårdsmejerister i området.
kaninhopptävling låter dock inte särskilt historiskt, alla dom där småtjejer med sina kaniner med rosa selen och band och allt det...

så många olika getraser finns det inte i Sverige, och afrikanska dvärgetter hade man inte på medeltiden (eller vilken tid det nu ska vara)

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser