Vad är detta?? (bild)

Startat av ElinHolm, 31 Jul-08 kl 22:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ElinHolm

Denna hängde i min grannes trädgård, den är ungefär lika stor som en strumpa. Och det ser ut som det är något stort som rör sig i den. Är det skadedjur?

Hjälp, tack!

Elin
Jag bor i ett hus på landet tillsamans med min sambo, katt, tupp, höns och kycklingar. Det bästa jag vet är att hälsa på folk med egna höns, vi är liksom ett speciellt folkslag.

Filip Skräplund

Creepy, har aldrig sett nåt sånt. Förmodligen nåt slags insektbo.

Gissar på fjärilslarver eller liknande.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

orkidea

Lägg av va läskigt :o skoja du nu ;D

guba

Slaktavfall i trädet :o hur är det med grannsämjan?

Margit

Filip Skräplund

Vad är det för buske/träd "grejen" sitter i, det kan vara nåt artspecifikt djur, liksom t ex häggspinnmalen som kaläter hägg.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Alissa

Jag är också inne på linjen "slaktavfall" - tycker det ser ut som en del av ett ben. Jag hittade ett rådjursben uppe i ett träd förra året - fåglarna hade väl flugit dit med det. Att du ser att det rör sig därinne kan nog bero på mängder med fluglarver o andra kryp som förser sig tills bara själva benet finns kvar.

Om du får veta vad det verkligen är måste du berätta det för oss!

guba

Citat från: Alissa skrivet 01 Aug-08 kl 07:19
Jag är också inne på linjen "slaktavfall" - tycker det ser ut som en del av ett ben.  Att du ser att det rör sig därinne kan nog bero på mängder med fluglarver

Nja, ben vete tusan, något bukinnehåll däremot som korp,kråka eller någon dragit med sig upp och givetvis lägger flugor ägg däri vilket resulterar i något "stort" som rör sig där inne.

PS. Nu såg jag vad du menade med ben, längst upp va?DS.

Nettus

Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Humleblomster

Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Kimma

Örk fyfan, jag tycker att det liknar en magsäck med en massa larver i.   :-X
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

take

Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

ElinHolm

jag ska över till grannen i morgon o kolla vad som hänt =) då återkommer jag!!
Jag bor i ett hus på landet tillsamans med min sambo, katt, tupp, höns och kycklingar. Det bästa jag vet är att hälsa på folk med egna höns, vi är liksom ett speciellt folkslag.

Humleblomster

Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

SarLa

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

ElinHolm

Nu är den tom! så innehållet måste ha "blivit stort". Innuti strumpan så hänger själva grenen kvar, men runt om i busken så var bladen uppätna. Den stank inte. Och i så låg kulor, typ avföring. fortfarande ingen aning om vad det kan ha varit.. Den var läskigt stor!

SarLa

jag hittade en bild ..
kan det varit denna saken
som bodde däri ?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3021369.ab

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Kimma

"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Filip Skräplund

Men då kan det ändå vara en Alien-invasion!  :o

Ulric Eriksson

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

473 Gäster, 3 användare
adde1966, Sjusjön, Göran R