Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kan Peggy vara skendräktig?  (läst 1447 gånger)

mli79

• Skåne
kan Peggy vara skendräktig?
« skrivet: 26 jul-08 kl 21:31 »
Idag märkte jag nåt intressant i hagen. När jag skulle ut och fodra innan så kom inte Peggy fram. Tänkte direkt att hon hade blivit dålig igen och skulle kolla in i kojan. Men där var hon inte! Började fundera på om hon hade rymt och letade igenom hagen. Längst bort i ett hörn så var allt det långa gräset klippt, såg ut som om nån hade gått fram med en lie. Sen i hörnet spritter en sömndrucken Peggy upp under en stor hög med långt gräs. Hon har alltså bäddat i en egen liten hörna. Det lustiga är att hon har byggt kojan på ett av de solsäkraste ställena i hagen.  ???

Finns det nån annan anledning för en gris att bädda? Hon har en koja med massa halm i som brukar använda, men nu har vi byggt om den så att den har fått två ingångar. Kan det vara det hon protesterar emot? Jag har sett att hon använde den ombyggda kojan senast igår.

Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
SV: kan Peggy vara skendräktig?
« Svar #1 skrivet: 29 jul-08 kl 09:59 »
Brunstar hon?
En del suggor kan bli skendräktiga och börja bädda med allt möjligt, så helt omöjligt är det inte.

Eller så tycker hon helt enkelt att det är för varmt i kojan och vill sova ute.
Kanske kan ombyggnaden påverka lite också.  ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 2 användare (1 dolda)
Skogsträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser