Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gnällfia igen....  (läst 1227 gånger)

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
Gnällfia igen....
« skrivet: 21 jul-08 kl 22:21 »
Sommaren som brukar vara ett "andhämtning" från att slippa utfodra djuren varje dag är sig inte lik....
Dåligt bete - avbränt bete- och nu en hage dyngblöt och inte så rolig att vara i. Kan det inte bara vara som vanligt  ;D ;D. Ge mig ett bud på en fin samling dvärggetter och en väntelista på killingar så kanske jag tänker över det  ???
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
SV: Gnällfia igen....
« Svar #1 skrivet: 21 jul-08 kl 23:39 »
Ja, eller getter med fårhjärnor så att dom kan gå ut och äta fastän det kommer 5 droppar regn.

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #2 skrivet: 22 jul-08 kl 08:33 »
Ja, eller getter med fårhjärnor så att dom kan gå ut och äta fastän det kommer 5 droppar regn.
Japp - exakt! I bland är det verkligen bekvämt att få maten serverad iställer för att behöva beta den själv....
Det värsta är att det är svårt att vänta ut dem , har en mycket mycket tålmodig man till granne men vill ju ändå inte att han ska behöva "lida" (fel ord men det får gå..) genom att behöva sitta och höra på getterna när de skriker i vild protest.

Alore

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 22 jul-08 kl 09:09 »
Jag tror att mitt får har smittat geten med lite fårhjärna - geten bryr sig inte om lite regn! Knappt mycket regn.  :D

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #4 skrivet: 22 jul-08 kl 10:07 »
KAN det vara något fel på betet?  Visst giller getter torr väderlek, och lär sig snabbt att manipulera sin människa, men nog brukar de hellre bli lite våta än svälta?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #5 skrivet: 22 jul-08 kl 10:23 »
Som nämnt ovan så är ju inte betet på topp efter denna sommaren  ;). Men jag tror inte endast på det utan mina getter ÄR en smula bekväma också.....
Hur som helst så är det roligare vissa dagar och mindre roligt andra - antar att regnet även sätter spår i humöret hos getternas Matte...

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #6 skrivet: 22 jul-08 kl 13:14 »
Ja, asså.....nä....nu vet jag inte om jag har känsliga getter då. Men så fort det kommer mer än 5 droppar så kommer dom springandes "Whää-ä-ä-ä!" i full fart med juver åt alla håll, oavsett hur betet är.

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #7 skrivet: 22 jul-08 kl 21:27 »
Ja, asså.....nä....nu vet jag inte om jag har känsliga getter då. Men så fort det kommer mer än 5 droppar så kommer dom springandes "Whää-ä-ä-ä!" i full fart med juver åt alla håll, oavsett hur betet är.
Låter som hemma hos mig!!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #8 skrivet: 23 jul-08 kl 08:46 »
Låter som mina getter från förr. "Hjälp rä-ä-ä-ä-ääägn,släpp in oss!"
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser