Snäckskal

Startat av Spättan, 13 Jul-08 kl 19:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Spättan

Jag har än så länge bara en värpande höna, två vuxna tuppar o tolv yngre hönor, hur ska jag ge dem snäckskal? Nybörjare inom branschen :-p
Det är väl bara den vuxna hönan som behöver det??
Men ska jag lägga det i en behållare för sig eller blanda ner i maten?
De får Allfoder blandat med havre o korn.  Plus massor med matrester, favoriten just nu är potatisgratäng o vattenmelon...

Man och son och bebis på g. Norsk buhund som vaktar gården, katt i ladugården. 16 hönor och tuppar, allt från egenproducerat till Hedemora.

Strajder

Jag har en sedparat foderautomat (hemsnickrad) för snäckskal. Fritt val för de som vill äta alltså!

Ulric Eriksson

Jag blandar det i fodret. Man kan annars ha en separat bytta.

Inga-Karin

Vi har en skål med snäckskal i hönshuset, men resten strör vi i hönsgården. De får i sig och skalen är hårda. Vi köpte trots allt en 25 kg säck på Granngården, så nu kan vi slösa lite extra. Inte var den dyr heller. // I-K
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

Knopparp

Jag brukar ta en näve och hälla i en skopa mat och blanda runt lite, då får de helt säkert i sig snäckskalen. Vi har också skålar i hönshusen men de är oftast inte av intresse...
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

414 Gäster, 1 användare
Tur-Johan