Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Oskarsgårdens Bianca  (läst 15854 gånger)

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
SV: Oskarsgårdens Bianca
« Svar #20 skrivet: 21 jul-08 kl 20:39 »
Hon är ju för söt.. saknar henne lite i hagen.. hon var alltid den som kom först av ungarna när det vankades mat :D
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #21 skrivet: 21 jul-08 kl 21:30 »
Duktig flicka!

Bajsar hon i vattnet, det ser ut så? :-[
Det gör alltid Chico när han badar i sjö, men aldrig i sin pool... den vill han ju ha ren, vi har ju ingen "poolman" här  :P

Nä, men hon kissade lite.  :-[
Däremot när jag badar mina grisar i badkaret så kan det komma en "klutt"  :P, men de bajsar aldrig i sina geggahål.
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #22 skrivet: 24 jul-08 kl 11:16 »
Hon är så fin! Jag har ju haft äran att se henne live nu!  ;D Hon ser ut som ett litet rådjur på ngt sätt... Och stoooora öron! Synd att Linderödare blir så stora... Hade de hållit sig runt 50kg hade jag inte tvekat en sekund på att skaffa en, jag också!  ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #23 skrivet: 29 jul-08 kl 09:54 »
Nu kan Bianca "dansa" också. ;)

D.v.s. att hon kan snurra i vänstervarv.
Och fort som attan går det.!  Värsta westernspinnen! :D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Alore

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 29 jul-08 kl 14:06 »
Hon är så himla fin!  :-* Nån gång ska jag också ha en grisling.

morellen

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 29 jul-08 kl 18:54 »
gud så söt hon är!
tyvärr är sambon mer inne på "ätgrisar" än "klappgrisar" men vi får väl se om det inte går att omvända

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #26 skrivet: 29 jul-08 kl 19:45 »
Man kan väl ha några av varje.  ;)

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #27 skrivet: 29 jul-08 kl 23:20 »
gud så söt hon är!
tyvärr är sambon mer inne på "ätgrisar" än "klappgrisar" men vi får väl se om det inte går att omvända

Så han menar att man inte kan äta Linderödare :o
Hjälp vad ska vi göra med alla kultingar som blir över då.. ;)
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #28 skrivet: 29 jul-08 kl 23:21 »
Nu kan Bianca "dansa" också. ;)

D.v.s. att hon kan snurra i vänstervarv.
Och fort som attan går det.!  Värsta westernspinnen! :D

Det måste jag ju bara få se.. ;D

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #29 skrivet: 30 jul-08 kl 01:17 »
Det måste jag ju bara få se.. ;D

Så snart jag fattar hur man lägger ut en film på YouTube så ska du få se.  ;)

morellen

• Västergötland
« Svar #30 skrivet: 01 aug-08 kl 10:49 »
Så han menar att man inte kan äta Linderödare :o
Hjälp vad ska vi göra med alla kultingar som blir över då.. ;)
klart man kan äta linderödare - men jag tvivlar på att Bianca är ämnad för matbordet...  :-X Men jag skall nog se till att det blir klapgris med så det så.... krävs bara lite list...

morellen

• Västergötland
« Svar #31 skrivet: 01 aug-08 kl 11:13 »
förresten är min tvååriga dotter lite förvirrad av Biancabilderna... hon hävdar bestämt att det är en hund.. o kan möjligen gå med på att det är en gris men enbart på bilden i pölen... (så vi måste nog ha egna grisar så hon lär sig ordentlit vad som är vad)

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #32 skrivet: 01 aug-08 kl 12:57 »
klart man kan äta linderödare - men jag tvivlar på att Bianca är ämnad för matbordet...  :-X Men jag skall nog se till att det blir klapgris med så det så.... krävs bara lite list...

Nä, Bianca ska inte ätas, utan hon är bara en klappgris/bökmaskin.  :D
När din man upptäcker hur personliga och lättlärda grisar är så ska du se att någon av era framtida grisar kommer att överleva slakten.  ;)

(Men visst, jag hade en gång för många år sen en storsugga som inte alls blev så trevlig som vuxen och hon hamnade faktiskt i frysen.  :-X)

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #33 skrivet: 01 aug-08 kl 13:00 »
förresten är min tvååriga dotter lite förvirrad av Biancabilderna... hon hävdar bestämt att det är en hund.. o kan möjligen gå med på att det är en gris men enbart på bilden i pölen... (så vi måste nog ha egna grisar så hon lär sig ordentlit vad som är vad)

Hon tror säkert att det är en hund eftersom hon går i koppel och kan sitta.  ;D
Förklara för henne att grisar är smara djur och kan lära sig allt en hund kan.  ;)

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #34 skrivet: 01 aug-08 kl 13:13 »
morellen.. Jag rekommenderar er starkt Linderödare om ni vill ha trevliga grisar som passar både till klapp och frys..
Som Gris-Eva säger.. upptäcker han bara hur trevliga dom är så får du säkert behålla en eller två.. övertala honom bara att det är bättre att föda upp egna kultingar än att köpa nya varje år.. :)

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #35 skrivet: 01 aug-08 kl 16:42 »
Nu har jag så smått börjat att miljöträna Bianca.
Härom dagen fick hon komma i huset och se sig runt lite.
Hon följde med så snällt uppför trappen och in i huset utan att tveka eller bli fundersam. :)
Väl inne i köket fick hon lite godis på golvet.
(Bild kommer.... ;))

Snart är hon redo för en promenad i staden.  8)  ;D

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #36 skrivet: 04 aug-08 kl 19:41 »
Här kommer en bild på Bianca när hon var på visit i köket i förra veckan.   :D

Och i går var jag i Karlstad för att titta på en kompis till henne.
(oj, oj....hur ska detta sluta.... :-X
Hon är lite för livlig för att kunna gå med mina minisar ännu och jag vill ju inte att hon ska gå själv i en hage. :-[

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #37 skrivet: 04 aug-08 kl 20:47 »
Hon är så otroligt söööt!!

Hur gick det då? hittade du ngt bra objekt?!
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #38 skrivet: 04 aug-08 kl 21:33 »
Blev lite peppad att lägga om taktik.. Linderödare som sällskap istället för julskinka ;D

Min dotter Emma på promenad med flocken.. våra tre hundar går lösa men lilla Castor får koppelträning..

Castor är en yngre kusin till Bianca :)

lialan

• Västergötland
« Svar #39 skrivet: 04 aug-08 kl 21:50 »
Hon är verkligen en fantastisk liten gris! ;)
Redan när hon åkte med oss i bilen från Norrland blev jag förälskad. :-[
Det ska bli kul att se vad det blir av henne.
"Man ska aldrig skada andra, man ska alltid bjuda till.
Men i övrigt får man göra som man vill"

Dela detta:

* Inloggade just nu

508 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser