Mnja. Jag tror att det skulle bli en attans billig stallhyra om jag räknade in räntekostnaden för privatbostaden och slog ut det på stallytan samt hagarna. Jag tänker mer i banor som vad jag kan ta utan att skinna någon men samtidigt ha rimligt bra betalt för att hyra ut mitt stall och mina hagar. Eller... jag vet inte. Räntan per år för hela gården (ca 35000 kr, månadskostnad 2900) samt el hos djuren (kanske 6000, månadskostnad 500 kr), vatten och avlopp 0 kr, underhåll vet jag inte vad det kan kosta. Men tar jag det (kanske 3000/år, dvs 250 kr/mån) delat på stallytan samt hagarna: 3650/20000 = 0,1825 kr/kvm. Om en box är ca 9 kvm, blir det 0,1825 x 9 x 7= 11,50 kr/häst och månad? Kan ju aldrig stämma? Jag har ju inte räknat in amorteringen för gården. Å andra sidan skall väl inkomsterna på gården betala räntorna, och amorteringen kan jag ta vartifrån som helst. Men även om jag räknar in den, blir det inte några större summor per månad inte. Jag har säkert missförstått, rätta mig gärna om jag har fel