Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Intresse för bok/film om getter?  (läst 796 gånger)

Elice

  • Inlägg: 6
Intresse för bok/film om getter?
« skrivet: 07 jul-08 kl 23:34 »
Hejsan,
jag undrar hur stort intresset skulle vara (tror ni) för en bok/faktafilm om getter (främst dvärggetter men också andra raser)? 

Jag som själv är nybliven dvärgget-ägare har märkt att det är svårt att hitta någon riktigt bra information och att det knappt finns några böcker eller filmer att få tag på.

Ska snart påbörja andra året på gymnasiet (Naturbruksprogrammet med inriktningen Djurvård) och har lite smått börjat fundera över vad man skulle kunna ha som projektarbete i trean och nu har jag kommit fram till att detta skulle kombinera både mitt intresse för getter och för fotografering/filmning :)

Tycker ni att det låter som en bra ide?

Vercinos

  • Inlägg: 155
  • Smedsgårds djurhörna
    • Småland
    • Smedsgårds djurhörna
SV: Intresse för bok/film om getter?
« Svar #1 skrivet: 08 jul-08 kl 16:14 »
Hej.
Det tycker jag låter som en utmärkt idé! Jag själv letar efter information om getter (just dvärg) eftersom jag iår eller nästa år önskar köpa två getter.
Gift 36-åring med fem barn, fyra hundar, fem Sv. lantrasgetter, två katter, tre marsvin, undulater, samt höns och fransk vädur.

Caligari

  • Inlägg: 327
  • Dada
    • Östergötland
SV: Intresse för bok/film om getter?
« Svar #2 skrivet: 08 jul-08 kl 17:05 »
Jag tycker också att det låter som en strålande idé, både i egenskap av dvärggetsägare och gymnasielärare!  :)
Håll oss gärna uppdaterade om hur det går eller skriv igen om du har frågor.
Lycka till!
harstorp4.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

420 gäster, 2 användare
köksträdgård, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser