Vad är detta för blomma

Startat av Jojje, 07 Jul-08 kl 23:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jojje

Den har nog frösått sig.
Kunde vara kul att veta vad det är för blomma.

Filip Skräplund

"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Frances

nejdå, det är nog inge toppklocka..Har sånna där med.. Men minns ej namnet.. återkommer om jag kommer på...
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Birgit

Har du en bättre bild på bladen?

kobbe

Jo, visst är det väl Toppklocka! Eller så är det nåt annat jag har i trädgården. Bildar nästan en matta och blommar nu.
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Ulva

Ulric* och jag lägger också våra röster på Toppklocka!

*Stackarn har ju inte tid att skriva själv. Byter däck på pundarvolvon.
If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself don't hide. Just belive in destiny.

Jojje

Citat från: Birgit skrivet 08 Jul-08 kl 07:51
Har du en bättre bild på bladen?
Klicka på bilden så blir den större.

Filip Skräplund

Har en svag aning av att jag stött på det där tidigare, alltså att vad jag trodde var en slags toppklocka eller åtminstone Campanula-släktet egentligen är en annan art.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Birgit

Ser absolut ut som Campanula släkt. Hur stor är den? Jag förstod att bilden gick att förstora, men ser ändå inte tillräckligt bra. Är bladen släta eller ludna?

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

416 Gäster, 1 användare
Radar