Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hantering av drottning i bur  (läst 1103 gånger)

Lars i skogen

Hantering av drottning i bur
« skrivet: 07 jul-08 kl 20:34 »
Jag har beställt några oparade drottningar som kommer med posten imorgon, tisdag. De levereras i utätingsbur. Nu har det tyvärr kört ihop sig och de drottningar som ska placeras i min utbigård kommer jag inte hinna tillsätt imorgon utan först på onsdag.
Därför:

1. Hur länge kan en drottning sitta ensam i sin bur? Påverkar tiden tillsättningen på något sätt?

2: hur bör jag förvara buren/drottningen innan jag tillsätter den? Är det något speciellt man ska tänka på?

Tacksam för snabbt svar!
/Lars

anette i bugared

• -
SV: Hantering av drottning i bur
« Svar #1 skrivet: 08 jul-08 kl 00:49 »
Jag hade samma problem som du och drottningen fick därför finna sig i att vara kvar i sin bur tills dagen efter och då i en byxficka i hallen.
Jag valde det varmaste rummet i huset och strök vatten på buren (efter råd här på forumet) och sedan fick hon vara ifred.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 6 användare (1 dolda)
Galaxie, Karlsdotter, Stengrim, Nina W, Ljunghonung

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser