Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vit uppvisningsgrimma? Någon?  (läst 1474 gånger)

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
vit uppvisningsgrimma? Någon?
« skrivet: 03 jul-08 kl 17:30 »
Söker en vit uppvisningsgrimma till ett föl storlek ponny, att låna under riksutställningen i Tingsryd i början av augusti. Dom var så rackarns dyra att köpa och jag tror jag kanske bara gör detta en gång... :P Kan någon vänlig själ hjälpa mig?
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

guba

  • Gäst
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #1 skrivet: 03 jul-08 kl 23:25 »
Kan någon vänlig själ hjälpa mig?
Det var nära men det föll på "vänlig" ::)

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #2 skrivet: 05 jul-08 kl 19:47 »
Det var nära men det föll på "vänlig" ::)
Okej... Någon illasinnad svartsjälad typ med ett helt bagage fullt av orent mjöl?????? ;D
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #3 skrivet: 09 jul-08 kl 22:30 »
Men varför vit...  :-X Om nån frågar mig ser det förskräckligt ut, ta en så osynlig grimma som möjligt, om du inte vill dra uppmärksamheten från fölisens utseende så klart  ;)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

guba

  • Gäst
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #4 skrivet: 09 jul-08 kl 23:26 »
Men varför vit...  :-X

Vissa raser går det inte att ha annat till, det bara är så ::)

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #5 skrivet: 09 jul-08 kl 23:53 »
Alltid lär man sig ngt..  ::) Ska den va heltäckande också? Med ludd på ? ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #6 skrivet: 10 jul-08 kl 15:39 »
Jag har ardenner, och han ska visas med sin mor som ska ha vitt huvudlag samt vit bukgjord, så då borde det väl ändå se bättre ut med vit grimma? Dessutom har jag blitt tillsagd från åtskilliga håll att inte skämma ut fölungen genom att inte "göra som man ska" ::)
Har aldrig ställt ut innan, men ardennerfolket verkar en aning konservativa....? ;) Vill göra det så rätt som möjligt, då jag hoppas få fölisen såld.
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #7 skrivet: 10 jul-08 kl 15:43 »
 ;D Dåså..tur jag inte har eller tänker skaffa ardenner.. ;D Hujedamej

 Men det är lätt att uppfatta att du söker fölgrimma till ponnyföl
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #8 skrivet: 10 jul-08 kl 15:50 »
[
 Men det är lätt att uppfatta att du söker fölgrimma till ponnyföl
[/quote]
Han har just nu ett huvud i storlek av ponny huvud (alltså inte i storlek av en PONNY) ;D Höll på att skriva fel där.... :-[
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Sar

  • Inlägg: 2653
  • hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #9 skrivet: 10 jul-08 kl 23:49 »
Du gör säkert rätt som visar inom "rasstandarden". Själv har jag tänkt låna en svart uppvisningsgrimma som har pannband som ett träns. Mitt enda (i-lands) problem är att det är mässingspännen som jag tycker är rysligt fula...

guba

  • Gäst
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #10 skrivet: 11 jul-08 kl 08:29 »
"göra som man ska" ::)

Har du tänkt dig att gå vidare med lillen så är det lika bra att du börjar träna på att fläta man och svans med halm som också är ett måste.
Inte helt lätt att få till det så att det ser bra ut, krävs en hel del träning.

HAr sett en del skrämskott som mest sett ut som en tillrufsad halmhässja ;D

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
SV: vit uppvisningsgrimma? Någon?
« Svar #11 skrivet: 12 jul-08 kl 18:00 »
Har du tänkt dig att gå vidare med lillen så är det lika bra att du börjar träna på att fläta man och svans med halm som också är ett måste.
Inte helt lätt att få till det så att det ser bra ut, krävs en hel del träning.

HAr sett en del skrämskott som mest sett ut som en tillrufsad halmhässja ;D
Har redan mutat en rekordelig kvinna med erfarenhet på det området att fläta både mor och son ;D Själv är jag för lat för att lära mig! :P
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

357 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser