Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Spartips / ecotips  (läst 12624 gånger)

Jerker Nordlund

• 5 Mos 23:19
SV: Spartips / ecotips
« Svar #60 skrivet: 15 aug-08 kl 22:17 »
Om du vill ha ett  argument mot hembkarkunderna som inte försätter dig själv i en ogin dager - använd EU:S livsmedelsregler, de är kraftiga nog att skrämma hästar i sken.
Read my lips - no more interest!

Var pengar kommer ifrån

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #61 skrivet: 15 aug-08 kl 22:21 »
Om du vill ha ett  argument mot hembkarkunderna som inte försätter dig själv i en ogin dager - använd EU:S livsmedelsregler, de är kraftiga nog att skrämma hästar i sken.

Whatever, men EU har inga som helst problem med att folk äter medhavd mat på restaurang. Dessutom är EUs livsmedelslagstiftning betydligt trevligare än den tidigare svenska.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Jerker Nordlund

« Svar #62 skrivet: 15 aug-08 kl 22:23 »
Jaså, jag har hört motsatsen.

I vart fall har de svenska tjänstemännens tillämponing av EU-lagarna på sina ställen varit strängare än den svenska lagstiftning som fanns innan.

Var pengar kommer ifrån

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #63 skrivet: 15 aug-08 kl 22:28 »
I vart fall har de svenska tjänstemännens tillämponing av EU-lagarna på sina ställen varit strängare än den svenska lagstiftning som fanns innan.

Ja, svenska tjänstemän påstår att de har riktlinjer utöver lagstiftningen eller så tycker dem saker. Jag har senast varit med om det i onsdags. Det är spännande och då får man ställa frågan var de har stöd för sina påståenden i lagstiftningen.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Skytten

• Skåne
« Svar #64 skrivet: 16 aug-08 kl 22:00 »
En gång i Frankrike när vi skulle dricka lite vin, köpte vi det i en butik, och gick in på en krog, ställde flaskan på bordet och bad om glas.

Detta går bra där, de debiterar en bordsavgift,
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Filip Skräplund

« Svar #65 skrivet: 16 aug-08 kl 22:05 »
Gör dom inte så på en del ställen i USA också, köper spriten i butik och dricker den på annan lokal?
Har iaf läst om det nån gång, möjligen sett på film också.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Jerker Nordlund

« Svar #66 skrivet: 16 aug-08 kl 22:11 »
Åååh - åren på Syndikalistiskt Forum i Göteborg.

Där ägde vi en cafélokal och bokhandel i centrala göteborg och bara satt och hängde , drack kaffe och tjötade år efter år.

Bästa tiden i mitt liv innan jag skaffade familj.

Om stadsborna skall komma till min trädgård och gratis utnyttja mina solstolar på sommaren - då vill jag f-rb-nn- mig kunna åka in till deras stad och hänga gratis på caféer på vintern. Utan att få dumma parkeringsböter.  >:(

Var pengar kommer ifrån

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #67 skrivet: 16 aug-08 kl 23:17 »
Gör dom inte så på en del ställen i USA också, köper spriten i butik och dricker den på annan lokal?
Har iaf läst om det nån gång, möjligen sett på film också.

Jodå, om en restaurang inte har utskänkningstillstånd så kan det vara BYO (bring your own) som gäller. Förekommer även i andra länder än USA.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Filip Skräplund

« Svar #68 skrivet: 16 aug-08 kl 23:27 »
Man kan undra vad det är för mening med att inte ge tillstånd, om folk kan sitta där och dricka i alla fall?
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Dela detta:

* Inloggade just nu

646 gäster, 3 användare
Bokohammare, drengen, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser