Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hyllning till ardennerhästen  (läst 1750 gånger)

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
Hyllning till ardennerhästen
« skrivet: 30 jun-08 kl 07:13 »
Hittade en underbar hyllning till ardennerhästen som jag måste dela med mig av:

Stolthet, skönhet, styrka, makt

Kärlek, vänskap, lugnt och takt

Stor större störst och bäst

hyllar vi dig, ardenner häst

Över åker hav och land

djupa skogar och het sand

för att finna de allra bästa

har vi sökt, provat de flesta

vänlig och lugn att föra vid hand

tog vi dig hem, till vårt land

och vi fann att du är bäst

älskade vördade ardennerhäst

sliter hårt i skog och mark

klarar allt för du är stark

är oss trogen i många år

sommar höst vinter vår

nu kommer maskinerna fler och fler

och mer sällan vi er ser

men ni är alltid våra vänner

Älskade hyllade kära ardenner

/ Av Emelie Kastell
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

guba

• Gäst
SV: Hyllning till ardennerhästen
« Svar #1 skrivet: 30 jun-08 kl 10:14 »
Fina ord av Emelie Kastell, undrar hur länge sedan de skrevs, verkar ju vara ett tag sedan  då det nämns att maskinerna blir fler och fler.

Idag finns det en Eva Castell som föder upp Nordsvenskar, kanske en släkting som bytt upp sig ;)

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #2 skrivet: 01 jul-08 kl 07:33 »
Fina ord av Emelie Kastell, undrar hur länge sedan de skrevs, verkar ju vara ett tag sedan  då det nämns att maskinerna blir fler och fler.

Idag finns det en Eva Castell som föder upp Nordsvenskar, kanske en släkting som bytt upp sig ;)

Nja, texten är hämtad från Hälsinge ardennerklubb och jag tror jag såg en Emelie Kastell där...

Bytt upp sig...? Det kan vi nog orda länge om  ;)
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

guba

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 jul-08 kl 00:46 »
Bytt upp sig...? Det kan vi nog orda länge om  ;)
;D Huvudsaken att var och en är salig med sin häst.

emelinen

« Svar #4 skrivet: 06 feb-09 kl 12:08 »
Oj!
Döma om min förvåning när jag googlade runt lite och hittade denna hyllning! Det är nämligen jag som är Emelie K och som skrivigt texten. Väldigt roligt att se uppskattningen! Texten skrevs för ca 3 år sedan och är inte den första skriven för en häst  från mitt håll. Blev just väldigt glad och stolt över den!  ;D

// Emelie Kastell

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #5 skrivet: 06 feb-09 kl 15:20 »
Oj!
Döma om min förvåning när jag googlade runt lite och hittade denna hyllning! Det är nämligen jag som är Emelie K och som skrivigt texten. Väldigt roligt att se uppskattningen! Texten skrevs för ca 3 år sedan och är inte den första skriven för en häst  från mitt håll. Blev just väldigt glad och stolt över den!  ;D

// Emelie Kastell

KUL  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser