Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stopp i Dass-Isak  (läst 5574 gånger)

Jonte

• Uppland
Stopp i Dass-Isak
« skrivet: 30 jun-08 kl 00:56 »
I utrinningshålet i min Dass-Isak har det fastnat en massa bös, troligen har det kommit med från torvströet som jag häller på efter uträttat värv. Har gjort rent insatsen noga, men det har åter satt igen.

Nu funderar jag på att helt enkelt ta bort det där nätet i utrinningshålet. Vore det ett dumt tilltag? Någon som har råkat ut för problemet och löst det på ett bättre sätt?

Jonte

• Uppland
SV: Stopp i Dass-Isak
« Svar #1 skrivet: 07 jul-08 kl 22:17 »
Jag gissar att jag har funnit lösningen på problemet. Tvättade först ren skålen med såpa och vatten, och har därefter följt instruktionerna för Dass-Isak  - som jag visserligen inte hade, men som jag hittade efter lite sökande på nätet: Häll en kopp vatten i skålen varje dag, så sätter det inte igen.

sagbus

• vill leva på landet och klara mig själv
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 16 jul-08 kl 22:49 »
hej. är du nöjd med Dass-Isak?
jag har utedass i ladugården och vill ju ha toa inne nångång, funderat på just Isak.
katter, hund o höns, en fin trädgård . vad mer önskar man av livet?

Jonte

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 02 mar-09 kl 23:15 »
Det har saggat igen ett par gånger till, och jag tror att jag tycker att silen i utloppet är lite för finmaskigt. Men det går att hålla efter. Har en särskild diskborste avsedd (endast) för det ändamålet.

Men det bästa med Dass-Isak är frigolitsitsen. Underbar att sätta sig på vid 20 minusgrader (jämfört med hur det kunde ha varit.)

Men för inomhusbruk finns det säker mycket annat att välja på.

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #4 skrivet: 03 mar-09 kl 00:27 »
Men för inomhusbruk finns det säker mycket annat att välja på.

Dass-Isak och Separetts motsvarande grunka innehåller den viktigaste komponenten för urinseparerande dass. Vill man ha mer därtill, köpa färdigt paket, kostar det mer. Här finns en del att välja på:
http://www.kompostcenter.se/biolog.htm

Dela detta:

* Inloggade just nu

623 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser