Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  lite frågor om myskankor  (läst 1610 gånger)

ojoj

lite frågor om myskankor
« skrivet: 29 jun-08 kl 22:07 »
Hej   fick för 5 veckor sedan 2 myskhanar + 1 myskanka med 3 st ällingar som var dagsgamla ,igår gick mamma utanför sin inhägnad med 2 av sina ällingar ,då tog den ena myskhanen o hoppa på ungen o hacka på den .såg ut som han skulle ta livet av den ,min fråga är skulle han det eller var det bara uppfostran ,hur gamla är ungarna när man kan se vilket kön det är på dom tacksam för svar

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
SV: lite frågor om myskankor
« Svar #1 skrivet: 01 jul-08 kl 00:16 »
Nja, att han hackar lite är nog bara uppfostran och det ser värre ut än vad det egentligen är. Skulle han hoppa eller trampa på ällingen är det mest nog bara ren klumpighet.

Min gissning :)
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

ojoj

« Svar #2 skrivet: 01 jul-08 kl 23:22 »
låter bra ,hade tänkt släppa ihop dom snart

morellen

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 02 jul-08 kl 22:39 »
Nu vet inte jag mkt om ankor men jag tycker det låter som hon kan få det väldigt tufft med två hanar till en hona. Här har honorna det rätt tufft fortfarande eftersom hanen är betydligt piggare på sex än sina bägge fruar...

ojoj

« Svar #4 skrivet: 03 jul-08 kl 22:28 »
jag fick dessa ankor lite hastigt eftersom stället där honan o ungarna kommer ifrån skulle flytta o avlivas ,hanarna kom från ett annat ställe

ojoj

« Svar #5 skrivet: 03 jul-08 kl 22:35 »
oj tryckte visst på fel knapp
har aldrig haft ankor förut ,och hade väl tänkt hitta lnformation om betende osv ,men det är jättesvårt att hitta någonting om det,har fått fråga mig runt lite överallt,kan mycket väl tänka mig att det blir fel med 2 hanar ,men har haft i bakhuvet att det har ju fungerat med 2 st tuppar i en liten flock hönor ,mysk hanarna går lösa o är väldigt charmiga så vill nog hemskt gärna ha kvar dom om det går ,för tillfället är jag nog mest nervös för att ällingarna är hanar allihop ,men får väl vänta o se

arnesson

« Svar #6 skrivet: 04 jul-08 kl 07:25 »
Hör du ojoj
Var bor du?
Har en vit hona jag skulle behöva omplatsera.
Har man och tre barn. Boende i sö halland. Mindre än en mil till småland och skåne. Har hund, katt, myskankor och en massa fiskar.

ojoj

« Svar #7 skrivet: 04 jul-08 kl 23:36 »
2 mil utanför gbg

ojoj

« Svar #8 skrivet: 06 jul-08 kl 23:09 »
jätteglad idag ,alla har varit tillsammans ute idag och det har gått jättebra

morellen

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 07 jul-08 kl 22:54 »
jätteglad idag ,alla har varit tillsammans ute idag och det har gått jättebra

så skönt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

818 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser