Angel - härligt att höra!
Själva fick vi avliva en stackars gräsand häromdagen som skadat näbben, så hon kunde varken äta eller putsa sin fjäderdräkt. Näbbens underdel var bruten. Dömd att dö med andra ord. Vi ingrep och kortade det som annars hade blivit en utdragen död. Sorgligt. 
Ni gjorde rätt som tog bort anden. Hemska tanke att behöva dö av svält bara för att man inte kan äta... Nej se det som så. Ni gjorde anden en tjänst. Man ska inte säga så här kanske men .. djuren har det många gånger bättre än vi. Visserligen är det vi som väljer åt dom men ska de ändå vandra vidare så får de det utan att lida. Det får inte vi människor ... ( Nu är det säkert någon som kommer att reagera på detta men det är min åsikt

)
Vi har inte sett till våra herrar nu på flera dagar så jag tar för givet att de har flyttat söder över. Det känns så himmla bra att de klarade det för de fick ingen vacker start på livet när mamman ryktes ifrån dom...
Jag och min familj kan bara önska dom lycka till här i livet och att de kommer att hitta sig var sin trevlig maka och få många ällingar

Gruff och Skytten ... Ha ha ha ... Självklart kan karlar också ... Med eller utan gubbhylla

Någon kanske ska uppfinna en bh för män så de kan agera Höns/And/Fasan-mamma/pappa. Tror ni hade blivit utmärkta som adoptivföräldrar! Med eller utan brynja...