Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur låter drottningen när hon flyger  (läst 1657 gånger)

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
hur låter drottningen när hon flyger
« skrivet: 21 jun-08 kl 09:24 »
igår när jag höll på med kupan hörde jag ett större bi som flög bredvid mig. Hon hade ett mer bas ton till sina vingar. Kan det här har varit en drottning? Jag hoppas det för jag har inga ägg.... hur som helst stoppad jag tillbaks denna i kupan. Vad tror ni?

jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

anette i bugared

• -
SV: hur låter drottningen när hon flyger
« Svar #1 skrivet: 21 jun-08 kl 09:38 »
igår när jag höll på med kupan hörde jag ett större bi som flög bredvid mig. Hon hade ett mer bas ton till sina vingar. Kan det här har varit en drottning? Jag hoppas det för jag har inga ägg.... hur som helst stoppad jag tillbaks denna i kupan. Vad tror ni?

jonathan
Drönaren lär större, åter dovare och ljudligare när den flyger......Kan det ha varit en sån?
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

fyrdörrarsstolpe

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 jun-08 kl 12:07 »
bzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzz

Eko-Trädgård

• Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #3 skrivet: 21 jun-08 kl 12:28 »
hmm.. om det va en drönare vet jag inte...  den har var större än de jag har sett innan... kan det stämmer?

jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com

anette i bugared

• -
« Svar #4 skrivet: 21 jun-08 kl 15:34 »
hmm.. om det va en drönare vet jag inte...  den har var större än de jag har sett innan... kan det stämmer?

jonathan
Ja, drönaren är betydligt större än arbetsbina, bredare över skallen och kraftigare kropp. Drottningen är visserligen mycket längre än arbetsbina, men inte speciellt mycket grövre. Jag har själv reflekterat över drönarnas ljud flera ggr, de låter mycket mer och liksom mörkare än de andra bina.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Eko-Trädgård

• Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #5 skrivet: 21 jun-08 kl 16:06 »
ja kanske var det en drönare... men jag hoppas på att det var en drottning... då finns det hopp för mitt samhälle...... börjar inser det kloka med flera kupor nu... det får nog blir ett till nästa år.

Jon
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 2 användare
Berberis, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser