Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Goda tillbehör till kvällens grillade!  (läst 1206 gånger)

mimmismat

• Mimmis Mat
Goda tillbehör till kvällens grillade!
« skrivet: 14 jun-08 kl 14:18 »
Har fått till en lyckad rödlöksmarmelad, det blev ett perfekt tillbehör till kvällens grillade tyckte vi som åt. Gjorde också ett nässelsmör till. Vinterpotatisen fick hänga på i väntan på den i köksträdgården. En sallad på babyleavs från täppan. Recepten hittar ni på bloggen.

http://mimmismat.wordpress.com/2008/06/14/rodloksmarmelad-med-libbsticka/

VAD GÖR NI FÖR GODA TILLBEHÖR TILL ERAN GRILLMAT? BJUD PÅ DITT BIDRAG LITET SOM STORT! :)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: Goda tillbehör till kvällens grillade!
« Svar #1 skrivet: 14 jun-08 kl 14:43 »
Mumsig salsa!

Finhackade tomater
Finhackag rödlök
Finhackad röd chili
Bladpersilja
Pressad vitlök

Pressa över lime-saft

Mänderna får man klura ut själv, beroende på hur stark man vill ha den. Jag gör min ganska så stark, 1-2 chili till ca 8 tomater.
Jättgod till grillat!

Stö över flingsalt och lite olivolja låt salsan stå i i rumstemperatur och safta sig ca en time innan servering.
« Senast ändrad: 15 jun-08 kl 09:28 av Doris och Börje »
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #2 skrivet: 14 jun-08 kl 14:44 »
Färskost-fyllda paprikaspetsar! Från spetspaprika alltså! Grilla lätt eller servera dem "råa".
Bor på min lilla gård med min stora familj!

skogsråetiskogen

• Småland
« Svar #3 skrivet: 14 jun-08 kl 19:16 »
Min egna salsa:
Ta ett par burkar krossade tomater och låt rinna av en del (det spadet kan man baka jättegoda frallor på om man vill!)
När det började bli "lagom grötigt" tillsätter jag finhackad rödlök och kokta bönor. Vilka som helst går bra.
Tillsätt en burk majs. I med spiskummin, chilipeppar el om det var -pulver, salt, sv.peppar, ev krossad vitlök efter smak.
Lite socker också! Detta ska bli en ganska tjock röra. Jättegott till grillat. (Och GI-rätt!).

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 30 jun-08 kl 14:56 »
en sallad på gurka,paprika,tomat.
eller varför inte en hemmagjord potatissallad.

Ekub

« Svar #5 skrivet: 30 jun-08 kl 16:05 »
Hacka ner ruccola i gräddfil (eller var det creme fraiche?!  ???), salta och peppra...supergott till grillat :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser