Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  från mjök till foder *  (läst 1438 gånger)

soulflow

  • Inlägg: 101
    • lilla tärnö
från mjök till foder *
« skrivet: 13 jun-05 kl 11:46 »
hei *
en foderfråga, mina två killingar har fått mjökersättning eftersom vi fick dem när de var riktigt små. nu börjar det luta åt avvänjning med mjölken och då undrar jag hur jag bäst skall utfodra dem. förutom sin hage med bra bete har de också fri tillgång till hö och havre. de är frigående utanför hagen stora delar av dagarna och tillbringar mycket tid i skogen där de äter massor av allt. min fråga är således. behöver de utöver detta också annat foder under sommaren?? vad och hur mycket skall de ha ??

tack * jenz
CITY LIFE IS A SHITTY LIFE

Krusmynta

  • Inlägg: 120
Re:från mjök till foder *
« Svar #1 skrivet: 13 jun-05 kl 13:20 »
Det låter väl som att de får alldeles ypperligt med mat. Gröna grenar, att äta löv och bark på, men det kanske de hittar ute?!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser