Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  årets första  (läst 1766 gånger)

ekonomisanering

årets första
« skrivet: 03 jun-08 kl 21:19 »
flädersaft är gjord nu. Plockade 40 fläderblomklasar, varvade med 2 citroner i skivor, kokade upp 2 l vatten med 2 kg socker och hällde över blommor/citron. Nu ska det stå i 5 dagar sedan har jag en underbart god saft.
http://ekonomisanering.blogspot.com

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: årets första
« Svar #1 skrivet: 13 jun-08 kl 22:49 »
Blir ingen flädersaft för mig iår :'( Mina söta getter åt upp busken i vintras :'( Nu får stackaren stå på tillväxt ett tag, så kanske det blir blommor igen om ett par år eller så.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Shadow

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 16 jun-08 kl 14:45 »
Blanda ut flädersaften med sockerdricka/fruktsoda istället för vatten!!!
Massor med isbitar!
Yammi!  ;D

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 17 jun-08 kl 11:56 »
Det ska tydligen vara gott att blanda med vitt vin, med eller utan bubblor.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

ekonomisanering

« Svar #4 skrivet: 17 jun-08 kl 12:01 »
det ska jag testa, både fruktsodan och vinet. Tänkte göra mer saft, men stora svarta djurgele-klumpar på blommorna nu

koko

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 jun-08 kl 13:16 »
Stark flädersaft och gin!!!!! Höjdare i sommarn. De e en smakkick, det.

Vitis

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 17 jun-08 kl 21:16 »
det ska jag testa, både fruktsodan och vinet. Tänkte göra mer saft, men stora svarta djurgele-klumpar på blommorna nu

Djurgelé ... antar att du menar dom där bladlössen som sitter på stjälkarna ?

Om man lägger blomklasarna i kallt vatten med nån droppe ättika i så trillar dom av ... lite smak kanske försvinner i vattenbadet men det är bättre än ingen flädersaft alls.

Denna sommar ska vi dricka flädervin med lite fruktsoda. Som flädersaft med vitt vin ... fast tvärt om. Och det är billigare att köpa fruktsoda än vitt vin, så ...

Dela detta:

* Inloggade just nu

413 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser