Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När slår ni  (läst 20773 gånger)

larsw

• -
    • Ängsjödal Gård
SV: När slår ni
« Svar #60 skrivet: 05 jul-08 kl 20:14 »
Slog gräsmattan i onsdags. Tog in den en timme innan regnet igår em efter att strängat och vänt två ggr.

Pyttelite förstås. 8 kubikmeter löshö.
Pyttebrukare och månskensbonde. 25ha. Sätila. Heteronormativ gift man.

Vurre

« Svar #61 skrivet: 05 jul-08 kl 22:39 »
Jag kollar väderdata intensivt. Gräsmattan är bara fnas. Vallarna finns inte.

Nångång borde det regna, och komma mer än 0,7 eller 3,4 m m.

Med våra samlade millimeter sen i april skulle man inte ens kunna blöta stjärten om man satte sig i en balja med dem. Inte ens om man tar med nederbörden i mars.
snus? vad är priset på en pris?

Fordson

« Svar #62 skrivet: 06 jul-08 kl 11:34 »
Vi pressade i Fredags och det blev ca 10 ton. Allt funkade perfekt för en gångs skull  :). "Nya" pressen var suverän nu när det var lite längre hö. Sista balvagnen lastade vi av i Lördags precis innan regnet kom. Skönt, döh tanten....

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #63 skrivet: 07 jul-08 kl 06:42 »
Nu fick vi dem där utlovade 50mm, jädrar vad det har regnat inatt, helt otroligt.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Dela detta:

* Inloggade just nu

426 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser