Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lutec - "fri energi" ur magnetism?  (läst 3638 gånger)

Stormhierta

Lutec - "fri energi" ur magnetism?
« skrivet: 29 maj-08 kl 20:07 »
Jag är en skeptiker till kärnan och när nån säger att de kan utvinna "praktiskt taget gratis energi" ur magnetism så blir jag skeptisk. Någon ANNAN som har hört något om Lutec och deras "magnetiska motor"? John Christie heter uppfinnaren.

http://www.rexresearch.com/christie/christie.htm

Vitis

• Skåne
SV: Lutec - "fri energi" ur magnetism?
« Svar #1 skrivet: 29 maj-08 kl 22:10 »
I artikeln står det att den "fantastiska maskinen" snart är redo för att börja produceras ... om du kollar datumet så ser du att det är nästan 7 år sen.

För övrigt, resonemangen i artikel är rena rama tramset.

bacchus

• Västergötland
    • Wienåret
« Svar #2 skrivet: 30 maj-08 kl 00:04 »
När jag läser deras beskrivning av kärnan och magneterna runt den så tycker jag det verkar som om de beskriver en helt vanlig elmotor, och den har som bekant inte över 100% verkningsgrad.

Fast nu var det ju ett tag sen jag läste ellära, så jag kan ju minnas fel.
"Jeden Tag, jede Sekunde triffst Du eine Entscheidung, die Dein Leben verändern kann."
-- Lola rennt

johole

« Svar #3 skrivet: 30 maj-08 kl 10:12 »
Alltid åpen for nye investorer.........
Hvis man vil investere i "selskapet" så må man gjøre det via en rätt konstig web-side i Hong-Kong....
http://www.evergreenltd.com.hk/
De har benyttet en nummer-konto i en bank i Singapore for å overføre penger fra investorer til seg selv......
Hvorfor benytter man nummerkonto ? Hvorfor i Singapore ?

Artikler om Lutec fra 2001:
http://www.ratbags.com/rsoles/comment/lutec1.pdf
http://www.ratbags.com/rsoles/comment/lutec2.pdf

http://www.ratbags.com/rsoles/comment/lutec.htm

Lutec krever at investorere skal erklære seg som "profesjonelle investorer".
En "profesjonell investor" har ansvaret for å skaffe seg all informasjon selv, og
på den måten kan Lutec beholde pengene.......
« Senast ändrad: 30 maj-08 kl 11:01 av johole »

Nypålandet

« Svar #4 skrivet: 30 maj-08 kl 10:28 »
Man kan ju iofs tappa ur lite gratisenergi ur kraftledningarna m h a induktans. Det är iofs inte lagligt, men det går.

M8e

• Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 30 maj-08 kl 10:39 »
Om man gör en GIGANTISK spole så skulle man kunna få lite el från jordens magnetfält (som faktiskt rör sig lite).
"[Gold] gets dug out of the ground in Africa, or someplace. Then we melt it down, dig another hole, bury it again and pay people to stand around guarding it. It has no utility. Anyone watching from Mars would be scratching their head."

bacchus

• Västergötland
    • Wienåret
« Svar #6 skrivet: 30 maj-08 kl 11:05 »
Om man gör en GIGANTISK spole så skulle man kunna få lite el från jordens magnetfält (som faktiskt rör sig lite).

För att du ska få någon energi måste något annat tappa energi. Jag skulle tro att det är jordens rotation som kommer att bromsas lite.

Vill du verkligen vara ansvarig för att våra dygn blir lite länge? ;)
"Jeden Tag, jede Sekunde triffst Du eine Entscheidung, die Dein Leben verändern kann."
-- Lola rennt

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #7 skrivet: 30 maj-08 kl 12:05 »
Jorden kanske utvecklar lite mindre friktionsvärme?

Lyckas någon gör en som kan driva mer än en väckerklocka så blir jag grymt imponerad.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

bacchus

• Västergötland
    • Wienåret
« Svar #8 skrivet: 30 maj-08 kl 22:05 »
Hur är det med storleken på det varierande magnetfältet? Kan man få ut mer energi ur det än man får om man utvinner energin ur alla radiovågor som råkar passera förbi?
-- Lola rennt

Skytten

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 10 jun-08 kl 08:28 »
Varför ta ut några watt ur en komplicerad apparat med  Jordens magnetfält som källa? När beprövad teknik av solenergi lättare och effektivare klarar jobbet.

El från solen med solceller eller tom en solmotor med generator är inte svårt med känd teknologi, man har gjort detta sedan mitten av förrförra seklet, och det har utvecklats sedan dess.

magnetism används nästan alltid vid eltillverkning eller när el ska användas för arbete.

Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #10 skrivet: 10 jun-08 kl 09:14 »
Varför ta ut några watt ur en komplicerad apparat med  Jordens magnetfält som källa? När beprövad teknik av solenergi lättare och effektivare klarar jobbet.

El från solen med solceller eller tom en solmotor med generator är inte svårt med känd teknologi, man har gjort detta sedan mitten av förrförra seklet, och det har utvecklats sedan dess.

magnetism används nästan alltid vid eltillverkning eller när el ska användas för arbete.

Det är inte lika roligt att få investerare till en apparat som kan tänkas fungera, dessutom kan man inte ha lika bra konspirationsteorier kring det hela.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Dela detta:

* Inloggade just nu

731 gäster, 4 användare (1 dolda)
beekeepern, Själv är bäste dräng, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser