Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Badbrudar/Beach 2008 (eller; vad vi har gjort idag)  (läst 4111 gånger)

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
Badbrudar/Beach 2008 (eller; vad vi har gjort idag)
« skrivet: 27 maj-08 kl 15:15 »
Måttligt seriöst ämne, men jag måste bara visa hur roligt jag och min Dimma har haft det idag!
Nu är det sommar nu är det sol.... Då måste man bade, helst varje dag! för andra dagen i rad tog vi oss bort till sjön för ett välbehövligt dopp! Dimma har börjat gilla både att simma och att bara vara i vattnet. Ha överseende med min likbleka, kortisonstinna lekamen och beundra hästen istället!  ;)
simtur

på väg upp

Trötta brudar, vilostund i det blöta  ;D

Lite gos och mys i vattnet

« Senast ändrad: 27 maj-08 kl 15:46 av vingklippt »
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Badbrudar (eller; vad vi har gjort idag)
« Svar #1 skrivet: 27 maj-08 kl 15:24 »
Jamen skärp dig! Det är ju bara maj o svinkallt i vattnet!! ;D ;D

Hmm.. Tösen o jag kanske borde komma o ta ett dopp också :) Har inte haft möjlighet att bada med häst sen vi var på gotland senast..

Beach 2008 ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
SV: Badbrudar (eller; vad vi har gjort idag)
« Svar #2 skrivet: 27 maj-08 kl 15:44 »
 ;D Inte så farligt kallt, det är en liten vattenpöl bara, värms upp hyfsat snabbt. Men visst var jag lite frusen efteråt!  :-[ Just under själv badet hade jag dock annat att tänka på, ex att hålla mig kvar på den såphala hästen, akta mig för virvlande hovar och hålla in magen för fotografen *asg* (Det sista var jag uppenbarligen inte så bra på)

Klart du skall komma och bada med oss! Har du inte badat sedan du var på gotland senast, så är det ju dax. du måste lukta ganska illa vid det här laget...  ::) ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: Badbrudar/Beach 2008 (eller; vad vi har gjort idag)
« Svar #3 skrivet: 27 maj-08 kl 15:58 »
Vad härligt det ser ut! ;D

covboy

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 27 maj-08 kl 21:28 »
Svårt att gömma sig på en häst i vattnet :P

Fina bilder  ;) jag väntar mera av sånt  :D

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #5 skrivet: 27 maj-08 kl 21:37 »
Tror jag säkert! ;D Vilken miss då att vi inte hade ngn fotograf med oss igår när vi inte hade tänkt bada, men gjorde det iaf. I brist på badkläder fick jag och kompisen bada i bara trosorna.  :-[ tur att sjön ligger undanskymt och är garanterat folktom kl 11 en måndag!  ;D

covboy

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 27 maj-08 kl 21:58 »
Är du säker ? ;D

Skulle ju varit en oförglömlig syn,he he

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #7 skrivet: 27 maj-08 kl 22:02 »
Är du säker ? ;D

Hyfsat. Annars lär jag väl få veta det på byn snart, menar jag.

covboy

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 27 maj-08 kl 22:12 »
Hm, i vilken by finns vattnet ? :P

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #9 skrivet: 27 maj-08 kl 22:22 »
Åh vad fina bilder, det såg jättemysigt ut! Jag vill också ha en nordsvensk!  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

kaskelotta

• Getter är kloka och finurliga
« Svar #10 skrivet: 27 maj-08 kl 22:32 »
En gång till, jag lyckades klicka bort mitt inlägg. Det måste vara fantastiskt att kunna umgås så tillitsfullt med en häst. Det är jättefina bilder och man blir nästan lite avundsjuk när man ser sommaren och värmen. Själv badade jag pingstafton och den andra gången i lördags i havet. Det var inte jättekallt men inte heller jättevarmt. Men varmt om man jämför med det kalla Ishavet som jag badade i, för några år sedan och då kan man tala om kallt. Lycka till med hästar och sommar och bad!
Jag har husbehovsodlat och vi har hela familjen levt ett ganska naturnära liv. Nu gör jag det också men på ett annat sätt, lever med naturen. Jag trivs bra när jag grejar i trädgården. Jag ser fram emot att så lite grönsaker när solen kommer närmre. Och det mitt i min lilla stad.

guba

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 27 maj-08 kl 23:45 »
Jag vill också ha en nordsvensk!  :)
Här är det en som förstår sig på hästar ;)

BellaMia

• Stall Dollarbacken
« Svar #12 skrivet: 27 maj-08 kl 23:47 »
fy fåglarna alltså...jag skulle haft minst en grodmansdräkt...fryser  :-X Men supertrevliga bilder...ser helt underbart ut..ska villigt erkänna jag är superavis på er :-[

guba

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 27 maj-08 kl 23:48 »
Vingklippt har du hjälm på dig när du dyker utan häst med ???

Härliga bilder var det i alla fall men i min ålder krävs lite högre temperaturer än vad som finns i vattnen idag :o

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #14 skrivet: 28 maj-08 kl 07:33 »
Hm, i vilken by finns vattnet ? :P
Det får jag nog lov att hålla hemligt! Vill inte ha ngn kobojsare  ;D i buskarna, bland anbajset...

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #15 skrivet: 28 maj-08 kl 07:37 »
Vingklippt har du hjälm på dig när du dyker utan häst med ???

Härliga bilder var det i alla fall men i min ålder krävs lite högre temperaturer än vad som finns i vattnen idag :o

Nej då avstår jag hjälmen.  ;D Lika bra att behålla helmuten på så länge man sitter på hästen iaf, och jag orkade inte plocka av den när jag var i vattenet själv heller. En rund, blöt rygg tenderar att bli såphal, och då jag helst vill komma levande hem till min 2-åring, man och djur har jag hjälm på huvudet, som sig bör! Ökar chanserna lite iaf!  ;)

det var inte så kallt, en... 17-18grader, kanske?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #16 skrivet: 28 maj-08 kl 08:09 »
Här är det en som förstår sig på hästar ;)
Åja liiite koll har jag faktiskt, har ju faktiskt haft det stora nöjet att både rida och träna stora och små nordsvenskar. Var dock inte lika roligt att åka kana i longerlina genom manegen efter ett skenande 6 månaders föl på en premiering.  Men folket runt omkring fick sig ett gott skratt  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Körven

• Värmland
« Svar #17 skrivet: 28 maj-08 kl 17:18 »
Nä män.......... du har ju inte flytväst på dig..............Det är viktigt att ha såhär års se.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

covboy

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 30 maj-08 kl 21:57 »
Här får man sitta  dagarna i ända och vänta på nya badfoton ::)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #19 skrivet: 30 maj-08 kl 23:12 »
Ja! jag tex. väntar på bild strandraggarkalvar  ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 4 användare
torbjorn, Järpersgården, Tiomilaskogen, Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser