Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina ällingar är som grisar, varför?  (läst 1058 gånger)

nettitas

Mina ällingar är som grisar, varför?
« skrivet: 19 maj-08 kl 10:20 »
Jag har fått ällingar och de är 1 vecka nu, men de är aldrig rena. Konstant matrester har dom på sig, jag har en bytta som dom får skölja av sig i men de är jämt prydda av foder i fjunen. Ska det vara så eller har jag fått några ällingar som är blandras med grisar ::)

amarantus

• Gäst
SV: Mina ällingar är som grisar, varför?
« Svar #1 skrivet: 19 maj-08 kl 17:41 »
 ;D ankor är rena skitgrisarna ;D :P men har de bara ett bad så tvättar de sig snart fina igen :)
Då ska du se sen när det blir höst och de går ute i regnet och kör grävskopetricket....då jäklar är de brunsvarta sen.

Notcha

• Sörmlänning som älskar djur och natur.
    • Spårglädjens kennel
« Svar #2 skrivet: 20 maj-08 kl 08:57 »
Jo tack det känner man ju igen ;D inget att göra åt. ;D

mimmimera

• Mimmis hemsida
« Svar #3 skrivet: 20 maj-08 kl 10:57 »
Ja tänk att så små o söta dunbollar kan "svina" ner värre än ett gäng vildsvin :o...mina sprutar både mat och vatten långt upp på väggarna och spånet är plasksurt och geggigt på mindre en än kvart efter man gjort rent hos dom  ;D. Konstigt nog verkar dom inte alls lida lika mycket som jag av det :P
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Notcha

• Sörmlänning som älskar djur och natur.
    • Spårglädjens kennel
« Svar #4 skrivet: 20 maj-08 kl 11:09 »
Du får helt enkelt stå ut med det. ;D

nettitas

« Svar #5 skrivet: 20 maj-08 kl 11:34 »
Ja men det är ju skönt att veta att det inte är några mutanter jag har till ällingar ;)  Jag visste att ankor var grisiga men att ällingar i tidigt skede besatt den konsten också var nått nytt ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

892 gäster, 2 användare
RobertOvaxy, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser