Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kan jag odla i början av juni?  (läst 5593 gånger)

JoKri

Vad kan jag odla i början av juni?
« skrivet: 13 maj-08 kl 10:10 »
Vi kommer bo i vårt hus på landet (Roslagen) över sommaren, vi kommer flytta dit början av juni och skulle så gärna vilja odla lite i sommar... Vi kommer dock inte ha så mkt tid till trädgården då vi är i renoveringstagen och vi tänkte plantera i pallkragar. Men vad kan vi plantera i juni och ändå hinna skörda i sommar?

Tacksam för tips! 

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
SV: Vad kan jag odla i början av juni?
« Svar #1 skrivet: 13 maj-08 kl 11:05 »
Sår ni i början av juni så hinner nästan alla grönsaker och rotfrukter mogna. Det är ju så varmt då att det mesta gror snabbt. Skydda pallkragarna med fiberduk när det börjar bli kallt i höst, så kan ni förlänga säsongen med några veckor.

Tidiga morötter, rödbetor, salladsgrönt av alla slag, majrovor, kålrötter, ärter och bönor, frilandsgurka, squash, pumpor... även broccoli och grönkål som då får stå långt in på hösten.

Ett alternativ är ju att köpa plantor, fast det blir ju lite dyrare förstås.

Acleja

• Blekinge
SV: Vad kan jag odla i början av juni?
« Svar #2 skrivet: 13 maj-08 kl 19:07 »
Ni kan ju alltid förodla lite och ta med er för utplantering. Så är ni igång redan från början  :)

Acleja

Dela detta:

* Inloggade just nu

662 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser